۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۰۸

حجت الاسلام احمدی:

کتاب مهم ترین عنصر فرهنگی جامعه بشری است/ فعالیت ۴۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در هریس

کتاب مهم ترین عنصر فرهنگی جامعه بشری است/ فعالیت ۴۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد در هریس

هریس- خبرگزاری مهر: امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس گفت: کتاب مهمترین عنصر فرهنگی بشریت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قهرمان احمدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های گذشته چهار کانون فرهنگی وهنری مساجد در این شهرستان وجود داشت که تعداد این مساجد امسال به بیش از ۴۴ کانون افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در فعالیت های این حوزه تصریح کرد: ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در واقع مسوولان مربوطه و اعضای شورای فرهنگ عمومی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هریس خاطرنشان کرد: معجزه پیامبر اکرم (ص) به عنوان کتاب آسمانی در اختیار ما انسان ها قرار دارد، این کتاب اهمیت زیادی در سعادتمندی زندگی انسان ها به شمار می رود که در کنار آن، شناخت دشمن و ابزارهای مورد استفاده و رصد ترفند های آنها در حوزه فرهنگ و تهاجم فرهنگی نیز ضروری است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه تصریح کرد: در عرصه فرهنگ باید متناسب با ابزارها و ترفندهای دشمن به مقابله پرداخت و راهکار آن جهاد اکبر مورد اشاره در قرآن کریم است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات بنیان گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، مهمترین ماموریت جمهوری اسلامی ایران حفظ و بسط تمدن اسلامی مبتنی بر تدین بوده و دارای دو رکن اساسی اقتصاد و فرهنگ است که مورد تاکید و توجه ویژه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با عزم ملی و مدیریت جهادی بتوانیم به اهداف و چشم اندازهای تاکید شده رهبری دست یابیم.

کد خبر 2424835