۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر:

زائرسرای راهیان نور قزوین در جنوب کشور احداث می شود

زائرسرای راهیان نور قزوین در جنوب کشور احداث می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: به منظور تامین رفاه کاروان های راهیان نور اعزامی از استان به مناطق عملیاتی با مساعدت شهرداری و استانداری زائرسرای بزرگ قزوین درزمینی به مساحت 12 هزار مترمربع در جنوب کشور احداث می شود.

منوچهر حبیبی در حاشیه جلسه شورای اداری استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: کاروان راهیان نور از کارهای ارزشمند فرهنگی سالهای اخیر است که با استقبال بسیار گسترده جوانان و دانش آموزان روبرو شده و زمینه آشنایی آینده سازان با دستاوردهای دفاع مقدس فراهم شده است.

حبیبی یادآورشد: با توجه به خیل کاروان های راهیان نور که به مناطق جنوب و غرب کشور اعزام می شود ضرورت تامین اقامتگاهی مناسب در منطقه احساس شد که خوشبختانه با همکاری شهرداران، استانداری و راه و شهرسازی مقدمات ساخت زائرسرایی در شهرهای خرمشهر و اهواز فراهم شد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: دو باب زائرسرا در خرمشهر و اهواز ویژه کاروان های راهیان نور استان ساخته می شود که اولویت در خرمشهر است.

قزوین

وی افزود: این زائرسرا با مشارکت ادارات راه و شهرسازی،شهرداری های قزوین،الوند، محمدیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، استانداری، سپاه پاسداران، شورای اسلامی شهر ساخته می شود و طراحی و تهیه نقشه های آن آماده شده و با تامین تعهد اعتباری شهرداریها عملیات اجرایی آغاز می شود.

حبیبی گفت: شهرداری قزوین چهار میلیارد و 800 میلیون تومان، شهرداری محمدیه و الوند هر کدام یک میلیارد تومان، سپاه پاسداران استان پنج میلیارد تومان برای ساخت زائرسرا اعتبار پیش بینی کرده اند که از محل فروش زمین و تغییر کاربری تامین خواهد شد.

12 هزار مترمربع زائرسرا در خرمشهر ساخته می شود

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در خرمشهر 12 هزار مترمربع زمین پیش بین شده که در سایتی به مساحت 30 هزار مترمربع زائرسرا ساخته اجرا می شود.

این مسئول بیان کرد: در این طرح خوابگاهی با ظرفیت دو هزار نفر در شبانه روز برای دانشجویان و دانش آموزان پیش بینی شده که امیدواریم در مدت دو سال ساخته شود.

حبیبی اظهارداشت: کار طراحی، نقشه و زیرساختها شامل مجوز آب، برق، گاز به پایان رسیده و فاز اجرایی از 15 مهرماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: در شهر اهواز نیز مکانی به ظرفیت 500 نفر آماده اجرای طرح توسعه و نوسازی است که با افزایش ظرفیت آن به یک هزار و 500 نفر این زائرسرا نیز برای کاروان راهیان نور در شهر اهواز با 500 میلیون تومان هزینه ساخته خواهد شد که امیدواریم همزمان با ساخت زائرسرا در خرمشهر فاز اجرایی این طرح نیز آغاز شود.

راهیان نور

وی بیان کرد: 10 درصد سهام این زائرسرا به شهرداری الوند، 10 درصد شهرداری محمدیه، 40 درصد شهرداری قزوین و 40 درصد سپاه استان تعلق خواهد گرفت.

حبیبی یادآورشد:ساخت این دو زائرسرا میتواند تسهیلات لازم را برای اقامت کاروان راهیان نور با شرایط بهتری در مناطق جنوب فراهم کند و بخشی ازنیازهای کاروانها تامین شود و حتی خانواده ها نیز این امکانات استفاده کنند.

مشارکت بسیج سازندگی در طرحها قابل توجه است

این مسئول در ادامه به نقش بسیج سازندگی در مشارکت در طرحها اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در کنار سایر دستگاهها در اجرای طرح های عمرانی نقش مهمی دارند و انتخاب رئیس سازمان بسیج سازندگی به عنوان مشاور استاندار بیانگر نگاه مسئولان به استفاده از این ظرفیت در توسعه و سازندگی استان است.

وی یادآورشد: اجرای طرح های آبرسانی، هادی روستایی، راهسازی، خانه عالم، سرویس بهداشتی و دهها پروژه دیگر توسط بسیج سازندگی و پایگاههای بسیج اجرا شده و در حال اجراست و اعتقاد داریم در این کارها بسیار موفق عمل شده است.

بسیج سازندگی

حبیبی بیان کرد: مسئولان استان قزوین به توانمندی تخصصی بسیج باور دارند و تلاش می کنند با استفاده از این ظرفیت طرح های بیشتری در توسعه شهری وروستایی استان توسط بسیجیان اجرایی شود.

کد خبر 2425198