۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۳۲

حجت الاسلام ترابي:

موقوفات جدید براي اربعين حسيني ايجاد شود

موقوفات جدید براي اربعين حسيني ايجاد شود

دامغان - خبرگزاري مهر: امام جمعه دامغان با اشاره به فرا رسيدن ايام ماه صفر و اربعين حسيني گفت: ایجاد موقوفات جدید براي اربعين حسيني در شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد محمود ترابي بعد از ظهر پنجشنبه در پنجمين جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگي در مناسبتهای مذهبی شهرستان دامغان در راستای هماهنگي برنامه هاي ماه صفر در محل سالن همايش هاي اداره تبليغات اسلامي این شهرستان اظهار داشت: اربعين حسيني از روزهاي به ياد ماندني است که بايد متوليان امر تلاش كنند تا آئين ها اين ايام به نحو مطلوب و شايسته برگزار شود.

وي خاطر نشان ساخت: هيئت امناي مساجد و تكايا نيز بايد با همكاري خود متوليان برگزار كننده آئين های اربعين حسيني را ياري دهند تا مراسم عزاداری آل الله بهتر از سال هاي قبل زنده شود.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان دامغان به بحث موقوفات و اهميت آن در جامعه پرداخت و افزود: در راستای برگزاری آئین های اربعين حسيني باید موقوفاتي ايجاد کرد تا این ایام نیز همانند دهه محرم با شور فراوان برگزار شود.

وي يادآور شد: روحانيان اعزامي به شهر و روستاها بايد در منابر خود به فضيلت هاي اربعين بپردازند.

آئین های مذهبی نبايد در مظلوميت برگزار شود

امام جمعه دامغان با بيان اينكه مجالس سرور و سالار شهیدان با شور و حال خوبی در سطح کشور برگزار می شود ولی شهادت ديگر ائمه نبايد در مظلوميت برگزار شود اظهار داشت: تكايا و مساجد فقط براي ايام محرم و صفر ایجاد نشده بلكه بايد در ديگر ماه هاي سال و ايام شهادت دیگر ائمه اطهار (س) اقدام به برگزاری مجالس کنند.

وي گفت: اداره تبليغات اسلامي بايد بر كار هيئت امناء تكايا و مساجد نظارت بیشتری كند و با پرهیز از هر گونه اختلاف به تقویت وحدت و اتحاد هیئات و مساجد کمک کند تا آنان باشور و اشتياق بيشتر به فعاليت هاي ديني و مذهبي بپردازند.

حجت الاسلام حسين صبوري رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دامغان و دیگر اعضاي ستاد به بيان ديدگاه ها و نظرات خود در زمينه هر چه بهتر برگزار شدن مجالس ماه صفر به ويژه اربعين حسيني پرداختند.

آئين عزاداري اربعين حسيني ساعت ۹ صبح از مقابل حسينيه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) با حضور دستجات عزاداري تكاياي دامغان آغاز و تا جوار آستان امامزادگان جعفر و محمد(ع) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2425349

برچسب‌ها