۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴

دقایقی پیش؛

لاریجانی تهران را به مقصد جمهوری جیبوتی ترک کرد

 لاریجانی تهران را به مقصد جمهوری جیبوتی ترک کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز جمعه به منظور افتتاح مجلس جمهوری جیبوتی تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز جمعه به منظور حضور در مراسم افتتاح ساختمان جدید مجلس جیبوتی، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

جواد نظری مهر نماینده مردم بندرترکمن، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می کنند.

همچنین محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس و مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس مجلس را برای این سفر بدرقه کرد.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات این سفر، گفت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به کشور جیبوتی به دعوت رئیس مجلس این کشور و به منظور افتتاح ساختمان جدید مجلس جیبوتی صورت گرفته است.

وی افزود: در این سفر لاریجانی با برخی از روسای مجالس و مقامات کشورها دیدار می کند.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاح ساختمان مجلس جیبوتی با حضور روسای مجالس کشورهای آفریقای و شخصیت های سایر کشورها برگزار می شود.

به گزارش مهر، جمهوری جیبوتی با 23 هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق قاره آفریقا قرار گرفته و بیش از 8 میلیون جمعیت دارد. بیش از 90 درصد مردم جیبوتی مسلمان و اهل تسنن هستند. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است ولی عمده مردم به زبان قبایل محلی با یکدیگر صحبت می کنند.

دسترسی آسان جیبوتی به آبهای بین المللی و ارتباط زمینی آن با کشورهای مرکزی قاره آفریقا و قرار گرفتن به عنوان یکی از سه کشور مجاور تنگه باب المندب بر اهمیت راهبردی این کشور افزوده است.

کد خبر 2425442