۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱

بازوند مطرح کرد:

زیرسازی قطعه خرم آباد - اندیمشک راه آهن لرستان نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

زیرسازی قطعه خرم آباد - اندیمشک راه آهن لرستان نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان گفت: زیرسازی قطعه خرم آباد - اندیمشک راه آهن لرستان نیازمند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح جمعه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طول قطعه راه آهن دورود - خرم آباد ۱۱۴ کیلومتر است که دارای هفت تونل بوده و سرعت حرکت قطار در این خط ریلی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۱ کیلومتر از این خط آهن مربوط به تونل های این پروژه بوده که طول طولانی ترین تونل آن چهار کیلومتر است.

استاندار لرستان مبلغ قرارداد ساخت و اجرای این قطعه از راه آهن را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: تا کنون حدود ۳۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده و پیمانکار آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است.

بازوند با بیان این مطلب که ۱۱۴ کیلومتری که مربوط به قسمت دورود - خرم آباد بوده دارای قطعات مختلفی است اضافه کرد: طول یکی از این قطعات ۲۶ کیلومتر است که در حوزه استحفاظی خرم آباد بوده و تا کنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: پیشرفت پروژه نسبت به بازدیدی که سه ماه پیش از آن به عمل آمد به علت ریزش فراوانی که وجود دارد پیشرفت چشمگیری نبوده است.

استاندار لرستان افزود: طی این سه ماه ابنیه های مورد نیاز پروژه ساخته و مسیر مشخص شده است و هم اکنون ۱۲۵ دستگاه لودر و بولدوزر در این قطعه از کار مشغول به فعالیت هستند و این بدین معناست که این پروژه یکی از پروژه های فعال است.

بازوند بیان داشت: قرارداد زیرسازی راه آهن دورود - خرم آباد چهار ساله است و مسیریابی قطعه خرم آباد - اندیمشک نیز با پیگیری نمایندگان استان انجام شده است که امیدوار هستیم در سال ۹۴ از ردیف اعتباری مصوب اجرای این مسیر نیز عملیاتی شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای زیرسازی قطعه خرم آباد - اندیمشک را حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: بعد از مسیر یابی این قطعه مطالعات فاز یک و فاز دو آن توسط مشاور صورت می گیرد.

وی افزود: برای تامین اعتبار پروژه راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک مجمع نمایندگان استان تلاش زیادی کرده اند.

کد خبر 2425467

برچسب‌ها