۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

خاکسار:

تیم درمان اضطراری هلال احمر نهاوند تجهیز می شود/گسل زلزله تهدید جدی برای نهاوند است

تیم درمان اضطراری هلال احمر نهاوند تجهیز می شود/گسل زلزله تهدید جدی برای نهاوند است

نهاوند - خبرگزاری مهر: معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه شهرستان نهاوند با توجه به قرار گرفتن بر روی گسل زلزله از مناطق ویژه استان همدان محسوب می شود، گفت: با توجه به موقعیت نهاوند به لحاظ آسیب پذیری، تجهیز تیم درمان اضطراری آن نیز به صورت ویژه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خاکسار صبح شنبه در کارگروه آموزشی یک روزه تیم درمان اضطراری شهرستان نهاوند در سالن جلسات هلال احمر گفت: هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی، توان افزایی و بازآموزی آموخته های علمی و عملی در خصوص مدیریت بحران است.

خاکسار اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی نقش مهمی در توان افزایی نیروی انسانی به عنوان محور کارها و همچنین بازنگری در عملیات امداد رسانی درمانی به مصدومان دارد.

وی افزود: اعضای تیم های درمان علاوه بر تخصص در حوزه درمان و بهداشت باید با یک سری مهارت های امدادی مانند نصب چادر آشنا شوند تا بتوانند در موقع اضطرار از آن استفاده کنند.

معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: یکی از بارزترین گروه هایی که در حوادث طبیعی پس از نجات مصدومان به یاری نیازمندان می شتابند گروه های درمان اضطراری هستند و باید این تیم ها همواره از آمادگی های لازم برخوردار باشند.

وی گفت: به همین علت تیم های درمان اضطراری در برگزاری مانورهای منطقه ای و ایجاد بیمارستان های مجهز صحرایی باید آمادگی خود را نشان دهند.

عباس خاکسار بیان داشت: از آنجا که داشتن تجهیزات لازم در کنار نیروهای آماده و متخصص می تواند در خدمت رسانی به مصدومان بسیار اثرگذار باشد لذا این جمعیت هلال احمر تیمهای مربوطه را تجهیز کرده و اعتبارات این بخش را افزایش می دهد.

خاکسار گفت: با توجه به نقش حیاتی تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر و لزوم آمادگی آن ها در برابر حوادث طبیعی، این تیم ها در سطح شعب 9 گانه استان تجهیز و تقویت می شوند.

وی گفت: امداد‌رسانی و خدمت نمونه و برجسته‌ای از ایثارگری است و ایثارگری خصلت برجسته‌ انسانی و مایه دوام جامعه و ماندگاری همه ارزش‌هاست و جمعیت هلال‌احمر از جمله نهاد‌هایی است که ضمن نگاه بلند انسانی برای خدمت و آرامش انسان‌ها است.

 

 

کد خبر 2425877

برچسب‌ها