۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

تعالی:

مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده است/ ۶۴ تازه داماد به علت مهریه در زندان به سر می برند

 مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده است/  ۶۴ تازه داماد به علت مهریه در زندان به سر می برند

همدان - خبرگزاری مهر: فرماندار همدان با بیان اینکه زمانی که یک معضل اجتماعی در جامعه ساری است ولی به قشر خاصی تعلق ندارد یعنی مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده، گفت: جوانان قشر مرفه جامعه نیز به ازدواج رغبت نشان نمی دهند و مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگا مهر، علی تعالی ظهر شنبه در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان با بیان اینکه معضل ازدواج نکردن جوانان پدیده اجتماعی پیچیده ای است و باید به این موضوع به صورت پیچیده رسیدگی شود، اظهار داشت: آثار ازدواج نکردن جوانان در قشر مرفه جامعه نیز دیده می شود و فقط به قشر ضعیف مربوط نیست.

وی با بیان اینکه جوانان قشر مرفه جامعه نیز به ازدواج رغبت نشان نمی دهند، بیان کرد: مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه زمانی که یک معضل اجتماعی در جامعه ساری است ولی به قشر خاصی تعلق ندارد یعنی مزاج فرهنگی مردم تغییر کرده است، عنوان کرد: اشتغال نیز بر روی مسئله ازدواج نکردن جوانان تاثیر دارد چراکه اگر اشتغال پایدار نباشد زندگی فرد متزلزل می شود.

تعالی با بیان اینکه مسئله عدم ازدواج در افراد مرفه نیز وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ مردم درخصوص ازدواج تغییر کرده تا جایی که برخی خانم ها بعد از دو سال ازدواج طلاق گرفته و با حیوان خانگی زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مزاج فرهنگی مردم تغییر کند بر روی همه مسائل تاثیر می گذارد، افزود: اکنون به گونه ای شده که بین دین و دنیا مانده ایم چراکه دین و دنیا با هم جمع نمی شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه باید بین دین و دنیا متعادل عمل کرد، ابراز داشت: معیشت در زندگی افراد مسئله ای اصلی و مهم است ولی باید مبتنی بر چیزی باشد که دین می گوید.

علی تعالی با بیان اینکه تکلیف خود را در جامعه مشخص نکرده ایم، ادامه داد: وقتی مدیر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان حاضر می شود و به مدت دو ساعت وقت خود را می گذارد انتظار می رود که پس از پایان جلسه کور امیدی ایجاد شده باشد.

وی با بیان اینکه با اقدام ورزش و جوانان با هم موضوع جوانان با ورزش گره خورده است، عنوان کرد: فرایندی که در نظر گرفته شده خوب است اما اگر نتیجه نداشته باشد موجب نا امیدی می شود.

تعالی همچنین از تشکیل ۳۵۸ فقره پرونده مسئله ازدواج در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: از ۳۵۸ فقره پرونده تشکیل شده ۶۴ فقره مربوط به ازدواج، ۷۳ فقره مربوط به طلاق، ۵۹ فقره مربوط به طلاق همراه با حضانت فرزند، ۱۳ فقره حکم قضایی عدم سازش، سه فقره اعتیاد منجر به طلاق، ۱۶ فقره زندانی منجر به طلاق و سه فقره عدم پرداخت نفقه منجر به طلاق بوده است.

 

 

کد خبر 2426208