۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

مزاحمت های تلفنی اورژانس در ماه گذشته به 51 درصد رسید

مزاحمت های تلفنی اورژانس در ماه گذشته به 51 درصد رسید

کرج – خبرگزاری مهر: معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز گفت: متاسفانه در یک ماه گذشته 51 درصد از تماس های برقرار شده با اورژانس از سوی مزاحمان تلفنی بوده است.

آرش رحمتی در گفتگو با مهر اعلام کرد: متاسفانه در ماه گذشته 51 درصد تماس های اورژانس را مزاحمان تلفنی تشکیل داده اند و این در حالی است که این مزاحمت ها علاوه بر اختلال در روند خدمت رسانی، موجب اتلاف وقت برای اپراتورهای مرکز 115 شده و بسیاری از افراد را که نیازمند امدادرسانی هستند در انتظار نگه می دارد.

وی در ادامه با ارائه آمار در خصوص ماموریت های اورژانس البرز در آبان ماه جاری گفت: در یک ماه گذشته چهار هزار و 573 ماموریت توسط اورژانس البرز انجام شده است که چهار هزار و 150 مورد آن شهری و 402 مورد از ماموریت های را حوادث جاده ای به خود اختصاص داده است.

معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز افزود: در این مدت به چهار هزار و 74 نفر بیمار از سوی ماموران اورژانس امداد رسانی شده است که یک هزار و 793 نفر از انها برای انجام اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان های استان منتقل و دو هزار و 60 نفر نیز در محل درمان شده اند.

رحمتی با بیان اینکه تماس با مرکز 115 در این مدت به 57 هزار و 842 مورد رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه 51 درصد از این تماس ها شامل 29 هزار و 241 مورد از سوی مزاحمان تلفنی بوده است که این امر مخل خدمت رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان آبان ماه از اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس نیز استفاده شده است.

معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز در پایان سهم کرج از تعداد ماموریت های ماه گذشته را 84 درصد اعلام کرد و گفت: شهرستان های هشتگرد، نظرآباد و طالقان نیز یه ترتیب بیشترین و کمترین ماموریت های 115 را داشته اند.

کد خبر 2426325

برچسب‌ها