۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰

سیدپور آقایی:

سرعت قطارهای مسافری در شبکه ریلی به 200 کیلومتر خواهد رسید

سرعت قطارهای مسافری در شبکه ریلی به 200 کیلومتر خواهد رسید

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با دو خطه کردن مسیرهای پر تردد و برقی کردن قطارهای مسافربری سرعت قطار در شبکه ریلی را به 200 کیلومتر افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سید پورآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن تاکستان برای بازسازی و زیباسازی این ایستگاه و ساخت نمازخانه دستور مساعد داد.

در این بازدید که منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، حامد مانی فر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، محمرضا قربانی مدیرکل راه آهن شمالغرب، ایرج حیدری فرماندار تاکستان و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند معاون وزیر راه و شهرسازی از محورهای عبور ریل راه آهن از داخل شهر تاکستان بازدید کرد و ضمن گفتگو با مردم در جریان مشکلات ساکنان اطراف شبکه ریلی قرار گرفت.

قزوین

سید پورآقایی در نشستی با حضور مسئولان تاکتسان که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: توسعه شبکه ریلی در این دولت در اولویت قرار دارد و با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به توسعه شبکه و افزایش سرعت قطارها اقدام لازم صورت گیرد.  

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اهمیت کار تا حدی است که ریاست مجلس هم از این که بخشی از اعتبارات فروش نفت به توسعه راه آهن داده شود استقبال کردند که امیدواریم با همراهی مجلس شاهد توسعه طرح های عمرانی در این حوزه باشیم.

مسیرهای تیران به مشهد و تبریز دو خطه می شود/ سرعت قطار به 200 کیلومتر می رسد

سیدپورآقایی یادآورشد: برخی از مسیرهای ریلی مانند شرق کشور نیازمند توسعه شبکه حمل و نقل کالا و راه آهن باری است که در این حوزه مسیرهای اصفهان به یزد، سرخس، بندرعباس و بافق به مشهد در توسعه حمل و نقل شبکه باربری باید تقویت شود و در بخش جابجایی مسافر دو منطقه مهم است که تهران به مشهد و تهر ان به تبریز در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دو مسیر مسافربری کشور هم دو خطه و هم برقی خواهد شد تا ضمن افزایش میزان جابجایی و سرعت قطارها زمینه آسایس و ر فاه مسافران که با قطار مسافرت می کنند فراهم شود.

قزوین

وی افزود: مسیر تهران به مشهد دوخطه شده و در این مرحله مسیر تهران به قزوین، زنجان وتبریز دو خطه می شود و پس از آن برقی کردن مسیر در اولویت قرار خواهد گرفت.

سید پورآقایی یادآورشد: اگر بتوانیم سرعت حرکت قطارها ر ا بالا ببریم استقبال مردم برای مسافرت با شبکه ریلی بسیار افزایش می یابد که این طرح در مسیر تهران به تبریز پس از دوخطه کردن و برقی کردن اجرا شده و سرعت قطارها به 200 کیلومتر خواهد رسید.

استقرار ایستگاه راه آهن در داخل شهرها به توسعه شهرها کمک می کند

این مسئول بیان کرد: در تمامی شهرهای اروپایی وآسیایی ایستگاههای قطار در مرکز شهر ساخته شده تا مردم براحتی و در امنیت کامل به قطار دسترسی داشته باشند لذا انتقال و جابجایی ایستگاه راه آهن تاکستان کارشناسی نیست.

وی اضافه کرد: تجربه انتقال ایستگاه راه آهن در استان قم اجرا شد و متاسفانه امروز مردم منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و مجددا درخواست انتقاتل آن به شهر را دارند لذا نباید این تجربه را دوباره در تاکستان پیاده کنیم.

قزوین

انتقال ایستگاه تاکستان به مصلحت مردم نیست

این مسئول اظهارداشت: راه آهن مرکز توسعه شهری تلقی می شود و اگر به منطقه دورتری از شهر منتقل شود مردم از نظر امنیتی نگران می شوند زیرا بیشترین حجم جابجایی مسافران این شهرستان را دانشجویان، سالمندان و کارمندان تشکیل می دهند و فاصله آن از شهر منطقی نیست و اگر در آینده شهر توسعه پیدا کند دوباره ایستگاه در دخل شهر خواهد بود.

وی افزود: شاید امروز عبور ریل قطار در محدوده ای از شهر برای عده ای از شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده اما اکثر مردم براحتی از خدمات این شبکه ریلی استفاده می کنند.      

 

 

 

 

کد خبر 2426427