۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۲

مختاری:

فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در خوزستان بايد نهادينه شود

فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در خوزستان بايد نهادينه شود

اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس پارك علم و فناوری استان خوزستان بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ اقتصاد دانش بنيان در اين استان تاكيد كرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، بابک مختاری عصر امروز در نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان خوزستان در مهر ماه سال ۸۸ با مجوز دانشگاه شهید چمران اهواز تاسیس شد.

وی افزود: با توجه به عملکرد خوب این پارک در سال ۹۰ با دستور وزارت علوم این پارک از دانشگاه شهید چمران اهواز جدا و به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد. این پارک از سال ۹۰ تا ۹۲ بدون دریافت ردیف بودجه به صورت تنخواه به فعالیت خود ادامه داد.

مختاری با اشاره به تاسیس سه مرکز رشد خرمشهر با مشارکت مجموعه علوم و فنون دریایی خرمشهر، نفت و گاز با مشارکت دانشگاه صنعت نفت و مرکز رشد دزفول با مشارکت دانشگاه چمران دزفول اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ شرکت دانش بنیان توسط این پارک راه اندازی شدند. تاسیس چهار شرکت دیگر نیز در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در خوزستان  از طریق فعالیت هایي همچون برگزاری جشنواره نوآوری کارون و تقویت بازار محصولات دانش بنیان از جمله خواسته های ما از معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه در صورتی که ۳۰ درصد خرید تجهیزات شرکت های نفتی و پتروشیمی از محصولات شرکت های دانش بنیان انجام بگیرد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، عنوان كرد: ما در اين خصوص انتظار همكاري بيشتري از سوي شركت هاي نفت و گاز و پتروشيمي فعال در استان داريم.

کد خبر 2426488