۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

بارندگی ها از دوشنبه در آذربایجان غربی تشدید می شود/ لزوم رعایت نکات ایمنی

بارندگی ها از دوشنبه در آذربایجان غربی تشدید می شود/ لزوم رعایت نکات ایمنی

ارومیه – خبرگزاری مهر: هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش دمای هوای استان از فردا دوشنبه در استان اعلام کرد: موج جدید بارش ها به همراه کاهش دمای هوا در راه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران از شنبه در شهرهای استان آغاز شد هر چند امروز شاهد هوای آفتابی در شهرها هستیم اما  به سبب ورود سامانه بارش زا، بارش برف و باران و وزش باد تا روز دوشنبه سوم آذر این استان را فرا می گیرد.

همچنین مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی اعلام کرد: بارش در گردنه مائین بلاغ در محور شاهین دژ – تکاب و همچنین گردنه های منتهی به شهر چالدران بصورت برف است.

این مرکز از رانندگان خواست با توجه به بارش برف و باران در محورها و گردنه های ارتباطی و لغزنده بودن این محورها اصول صحیح رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی، از کاهش دمای هوای استان در چند روز آینده خبر داد و گفت: وزش باد نیز هم اکنون در شهرهای مختلف آذربایجان غربی وجود دارد و از فردا بارندگی ها آغاز می شود.

مهدی صابری در تماس تلفنی با خبرنگار مهر عنوان کرد: در حال حاضر بارندگی ها در آذربایجان غربی فعال است و با کاسته شدن ابرها به صورت موقتی در استان به مدت یک روز از دوشنبه سامانه بارشی فعالتر شده و تا چهارشنبه هفته جاری بارندگی متناوبی در استان شاهد می شویم.

وی با بیان اینکه در برخی ساعات به سبب وقوع رگبار و رعد و برق اختلال در تردد جاده‌ای در استان اعلام می‌شود، گفت: توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به ویژه به سبب بارش برف در مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به‌کار گرفته شود

صابری با بیان اینکه بیشترین بارندگی ها تا این ساعت در سردشت با ۴۸ میلی متر و کمترین نیز در پلدشت و قره ضیاء الدین به میزان ۱ میلی متر گزارش شده افزود: میزان بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته در ارومیه برابر با ۱۰ میلی متر بوده است.

رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی سردترین درجه هوای ارومیه را در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه و گرمترین ساعات در این شهرستان را ۵ درجه بالای صفر خواند و گفت: گرمترین شهر استان شاهین دژ با ۱۵ درجه بالای صفر و سردترین شهر نیز چالدران با ۱ درجه زیر صفر گزارش شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز روز گذشته در آخرین جلسه شورای مدیریت بحران استان گفت: با توجه به احتمال آغاز بارشهای زودهنگام زمستانی همچون سال گذشته، برای پیشگیری و مقابله با حوادث و مشکلات احتمالی در شهرستانها و جاده های ارتباطی باید دستگاههای مسئول تدابیر لازم را پیش بینی کرده و تجهیزات مورد نیاز برای انجام ماموریتهای محوله را آماده سازند.

هادی بهادری افزود: در ماههای گذشته اداره کل مدیریت بحران استان بانک اطلاعاتی از امکانات و ماشین آلات راهسازی پیمانکاران پروژه های عمرانی و فعالان بخش خصوصی برای استفاده در شرایط بحرانی و سخت دراستان تهیه کرده است که این اطلاعات باید در حوزه روستایی و امکانات در اختیار دهیاران نیز تکمیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین ادامه داد: دهیاران به عنوان مسئولین مدیریت بحران در مناطق روستایی آموزشهای لازم را در این خصوص آموخته اند و باید با هماهنگی با سایر دستگاههای اجرایی نسبت به امدادرسانی و کمک رسانی به حادثه دیدگان احتمالی اقدام کنند.

بهادری همچنین وی به ضرورت تجیهز مدارس به بخاریهای استاندارد و پیش بینی تمهیدات لازم برای توزیع سوخت جایگزین در ایام زمستان امسال اشاره کرد و دستورات لازم را به مدیران ذی ربط صادر کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی از آمادگی نیروهای راهداری در گردنه ها و راههای مواصلاتی استان خبرداد و گفت: بیش از ۷۶۵ نفر از کارکنان راهداری استان درقالب  ۶۷ اکیپ در ۶۰  راهدارخانه ثابت و سیار واقع در جاده ها و گردنه های برفگیر  مستقر شده اند.

خلیل محبت خواه افزود: امسال ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در گردنه ها و جاده های اصلی استان برای برف روبی و بازگشایی راهها بکارگرفته می شود.

وی در ادامه  از انجام هماهنگی های لازم برای بکارگیری ماشین آلات فعال در پروژه های عمرانی و دهیاران نیز خبرداد.

سرهنگ فرمانی رییس پلیس راه آذربایجان نیز در این جلسه به فرارسیدن آغاز طرح زمستانی پلیس راه در جاده های استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱۰ گشت پلیس با ۴۰۱۰ نفر از ماموران پلیس راه بر وضعیت تردد خودروها در جادههای استان نظارت خواهند کرد.

کد خبر 2426949

برچسب‌ها