۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

نادری:

آموزش های پیشگیری از اعتیاد در واحدهای صنعتی جدی گرفته شود

آموزش های پیشگیری از اعتیاد در واحدهای صنعتی جدی گرفته شود

قزوین- خبرگزاری مهر: کارشناس بهزیستی استان قزوین گفت: آموزش های پیشگیری از اعتیاد در واحدهای صنعتی جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه آشنایی با مبانی اعتیاد و عوارض فردی، خانوادگی واجتماعی ظهر یکشنبه با حضور مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی استان در محل سالن اجتماعات اداره کار برگزار شد.

محسن نادری کارشناس بهزیستی استان قزوین در این نشست با ارائه گزارشی از پیامدهای اعتیاد در واحدهای صنعتی گفت: کاهش انگیزه کار، بی علاقگی به کار و کاهش راندمان بهره وری از پیامدهای اعتیاد در محیط های کارگری است.

وی افزود: پدیده اعتیاد در واحدهای صنعتی باید جدی گرفته شود زیرا عدم مقابله کارشناسی با آن می تواند اشتغال پایدار را با مشکلات جدی مواجه کرده و آسیب های فراوانی به خانواده ها و اجتماع وارد کند.

قزوین

این کارشناس بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی باید هم برای افراد معتاد و هم افراد سالم برنامه مدونی داشته باشند تا کارها به نتیجه برسد.

نادری یادآورشد: شش استراتژی در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد که انتشار اطلاعات، آموزش، فعالیت های جایگزین، شناخت مشکل و ارجاع، اجتماع محور بودن، هنجارها و سیاست های اجتماعی از مهمترین آنهاست.

وی افزود: در مرحله اول مدیران واحدهای صنعتی باید نسبت به شناسایی افراد معتاد واحد خود اقدام و سپس برای درمان اقدام کنند و اگر نتیجه نداد برخورد قهری را برای پاکسازی محیط اجرایی کنند.

قزوین

کارشناس بهزیستی قزوین تصریح کرد: در یک بسته درمانی لازم است با اطلاع رسانی مناسب نسبت به پیشگیری و درمان معتادان واحدهای صنعتی اقدام کرد.

در ادامه این نشست مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشکلات و دیدگاههای خود را در خصوص اعتیاد در محیط های کارگری مطرح کردند.

کد خبر 2426952