۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

محمد آفریده:

سینمای مستند انرژی صلح‏‌آمیز سینمای ایران است

سینمای مستند انرژی صلح‏‌آمیز سینمای ایران است

دبیر دوره‌های اول تا سوم جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعتقاد دارد که سینمای مستند، انرژی صلح‌آمیز سینمای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آفریده در آستانه برپایی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت گفت: سینمای مستند، انرژی صلح‌آمیز سینمای ایران است. از این سینما نباید ترسید، بلکه از جهل و ناآگاهی باید ترسید. این سینما مثل زندگی شیرین و تلخ، سیاه و سفید، روشن و تاریک، زشت و زیبا است و باید با آغوش باز به استقبال این سینما رفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلاب نور و آگاهی بود. اگر آگاهی از مردم دریغ شود، جامعه سست و شکننده میشود. این سینما بیش از همه، نیاز به حرکت جهادی برای دیده شدن دارد و همه دستگاه‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، مدارس و... باید با توجه به تنوع، ظرفیت و گوناگونی این سینما، به نمایش فیلم مستند بپردازد. ارتباط این سینما و کلا هنر مفهومی با مخاطب، به پویایی، پختگی، خلاقیت، شکیبایی و نشاط فرهنگی منتهی می‌شود.

وی توضیح داد: امیدوارم مدیریت جدید تلویزیون ضمن چابک‌تر کردن ساختارهای فرسوده، درهای خود را به این دریای بی‏کران استعدادهای خدادادی ایران اسلامی بخصوص جوانان خلاق باز کند، زیرا اعتماد کردن، آینده مملکت را بیمه می‏ کند.

آفریده در پایان با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» گفت: امام حسین‌(ع) می‏ فرمایند: «عقل کامل نمی‌شود مگر با پیروی از حق». امیدوارم همه در پرتو حق، تحمل، بردباری، همدلی، مهربانی و خدمت به این مردم عزیز و بنا به فرمایش امام بزرگوار که ولی‌نعمت ما هستند، حق را سرلوحه زندگی و کارمان قرار دهیم.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم‌(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی‌(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2427019

برچسب‌ها