۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

آیت‌الله‌ جوادی آملی:

مباحث عمیق توحیدی و معارف اهل بیت برای مهمانان کنگره جریان‌های تکفیری ارائه شود

مباحث عمیق توحیدی و معارف اهل بیت برای مهمانان کنگره جریان‌های تکفیری ارائه شود

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با تاکید بر حضور فضلا و طلاب حوزه در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، تأکید کرد: باید مباحث عمیق توحیدی و معارف اهل بیت(ع) را برای شرکت‌کنندگان در همایش ارائه کنیم تا با دست پر از ایران بروند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار داشت: به برکت امام و خون‌های پاک شهدا و حمایت مراجع و رهبری، بزرگترین همایش در حوزه علمیه در حال برگزاری است و شما عزیزان باید کمر همت ببندید و گفتگو بگیرید و مصاحبه کنید تا مهمانان با دست پر از این کشور برگردند.

وی بیان داشت: این افراد از ۸۳ کشور آمده‌اند که آوردن آنان از این تعداد کشور کار آسانی نبوده است؛ همه مراجع و مسئولان و حوزه و دانشگاه تلاش کردند تا اینها بیایند و شما باید حرف‌های عمیق توحیدی را که دارید منتقل کنید؛ اگر حضور در جلسه لازم بود شرکت ‌کنيد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اقتدار حوزه‌های علمیه، بیان داشت: اگر دير بجنبيم نظير آنچه که در جريان وهابيت در حرمين و تخریب قبور ائمه (ع) پيدا شد، پيدا مي‌شود.

وی عنوان کرد: قبلاً يک وقتي مي‌گفتند «اطلبوا العلم ولو بالسين» اما الآن شرق و غرب مي‌گويد ، برای کسب علم به قم و ایران مهاجرت کنید، الان بيش از هفتاد مليت آمدند در قم دارند درس مي‌خوانند، طلبه مي‌شوند و صداي امام و انقلاب و معارف اهل بيت(ع) به دیگر نقاط دنیا می رسانند.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: الآن فرصت مناسبي است که شما اين بزرگواري را بکنيد بگذاريد اينها با دست پر برگردند، آنها (مهمانان همایش) را رها نکنید و شبهات را پاسخ دهید زیرا قرآن و روایات ما را رها نکرده‌اند و به اندازه کافی برای آنان پاسخ داریم.

 

کد خبر 2427144

برچسب‌ها