۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

عبوری:

بافت فرسوده تهدید شهرهای مازندران است

بافت فرسوده تهدید شهرهای مازندران است

ساری - خبرگزاری مهر: شهردار ساری گفت: عدم توجه به شهرسازی، مدیریت شهری و بافت فرسوده تهدید شهرهای مازندران است.

مهدی عبوری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شهرداری های استان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهری پویا است که تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی شود گفت: نمایشگاه دستاوردهای شهرداری ها ارائه عملکرد شهرداری ها به مردم، رسانه و معرفی برنامه آتی شهرداران است.

عبوری از تلاش هایی که موجب برگزاری این رخداد بزرگ در ساری شده تشکر کرد و گفت: مهمترین آسیبی که امروزه شهرهای مازندران را تهدید می کند عدم توجه به بحث شهرسازی و مدیریت در شهر و بافت فرسوده است که جزو مهمترین مسائل تهدیدی به شمار می آیند.

شهردار ساری اظهار کرد: عدم اجرای کامل طرح های جامع و تفضیلی در شهرداری های کشور به عنوان افتی است که سالهای آینده گریبانگیر خواهد شد و قطعا به عنوان معضل بسیار بزرگ مردم شهر تلقی خواهد بود.

انتقاد عبوری از شهرفروشی

وی گفت: از آنجایی که هم اکنون مدیریت شهری مورد کم لطفی مسئولان است همین امر موجب شد تا شهرداری ها برای جبران هزینه های روزانه واجرای پروژهای عمرانی که با پولهای مردمی ساخته می شود به سمت شهرفروشی پیش روند که اصلاً خوب نیست.

وی با تأکید اینکه با کمرنگ کردن این قضیه باید به سمت استاندارد شهرسازی رویم گفت: شهرداری ساری در این خصوص سندکاری اجرای طرح های تفضیلی و طرح های جامع را برای شهرسازی در دستور کار دارد.

شهردار منتخب دومین کنگره مدیریت شهری ایران بیان داشت: شهرداران باید هنر کنند و طرح تفضیلی را عینیت بخشند و تلاش در شهرداری ساری مبنی بر پیاده سازی طرح تفضیلی در شهر است که به جدیدت در حال پیگیری و اجرا است.

سطح اشغال غیر واقعی ترغیب سازنده به تخلف است

شهردار مرکز استان با اظهار اینکه رعایت سطح اشغال باید همه سعی و تلاشمان باشد گفت: متأسفانه این سطح اشغال ها واقعی نیست، سطح اشغال ۴۵ درصد که از سوی وزارت راه و شهرسازی دیکته شده است واقعی نیست و ترغیب و تشویق سازنده به تخلف است.

شهردار ساری بیان داشت: در این راستا باید سطح اشغال، واقعی دیده و به شهرداری ها ابلاغ شود و شهرداران هم بر این اساس به میدان آیند تا شهرسازی خوبی داشته باشیم.

شهردار ساری بزرگترین مزیت شهر ساری را داشتن مردمانی خوب با صفا صمیمی بیان داشت که بدین لحاظ ستایش خداوند واجب است، همچنین بزرگترین آسیب ساری را همانند کل کشور سیاسی کاری دانست و گفت: به شهرداری ساری در نمایشگاه دستاوردهای نمره بیست می دهم.

عبوری از تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری ساری و معاونت ها و شهرداری های مناطق و سازمان های ده گانه شهرداری تشکر کرد و گفت: کارهای بسیار بزرگی را در شهرداری ساری شروع کردیم که با پویایی و فعالیت های چشمگیر در حال انجام است.

عبوری با اظهار اینکه در عمران و آبادانی، پل سازی، زیرگذر سازی، پارک سازی فعالیت داریم گفت: اجرای پارک بزرگ ملل در ساری نشانه بارز لبیک به ندای رهبری در مدیریت جهادی است که طعم  مزه آن خدمت رسانی به مردم و رضایت شهروندان بود.

شهردار ساری توجه به فعالیت های فرهنگی هنری و اجتماعی را در شهرداری ساری ویژه دانست و گفت: در این بخش گام های مثبتی برداشته شد که تا کنون انجام نشده بود.

شهردار ساری در خاتمه تمامی دست آوردهای شهرداری ساری را مرهون تلاش و همدلی اعضای محترم شورای شهر و مردم ساری بیان داشت و گفت: خدا را از این بابت سپاسگذارم.

کد خبر 2427167

برچسب‌ها