۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳

سلیمی نمین:

ایران به قدرت مستقیم سیاسی دست یافته است

 ایران به قدرت مستقیم سیاسی دست یافته است

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: امروزه ایران به قدرت مستقیم سیاسی دست یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلیمی نمین شامگاه یکشنبه درگردهمایی فرزندان روح الله که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در تالار سینا و صدرا تشکیل شده بود حضور یافت، بیان کرد: امروزه تیم مذاکره کننده ایرانی به گونه ای رفتار کردند که باعث شد نتیجه جدی و جدیدی برای ایرانیان به ارمغان بیاورند و این امر بیانگر آن است که ما دراین نشست برُد کرده ایم.

سلیمی نمین بیان دارد: در دولت آمریکا بی سابقه بوده که بخواهند با طرف مقابل نامه نگاری کنند، این نامه نگاری با چنین لحنی تاسی از قدرت وتعظیم به دولت ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروزه ایران به قدرت مستقیم سیاسی دست یافته واین یکی از دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای است، گفت: امروزه توانسته ایم به سایر کشورها ثابت کنیم که بهانه غربی ها از ایران تنها محروم کردن ازعرصه سیاسی وسایرموارد خواهد بود.

سلیمی نمین اضافه کرد:غربی ها هیچگاه حاضر نخواهند بود به صورت مساوی بر پشت میز مذاکره حاضر شوند ودر هر صورت تلاش دارند گروه مقابل را تحقیر کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اعلام اینکه مذاکره تیم هسته ای ایران از زمان دولت نهم با هدف بر طرف کردن تحریم ها آغاز شد، افزود: با وجود اینکه این حرکت ازدولت پیشین شکل گرفت ولی به دلایل مختلف نتوانستیم به توفیقاتی دست یابیم.

این پژوهشگر در خطاب به حاضرین گفت:قبل از روی کار آمدن دولت روحانی مقام معظم رهبری طی سخنانی درمشهد مقدس اعلام کردند با مذاکره مخالفتی نخواهم کرد واین بیانگر آن بود که هر دولتی که از سوی مردم انتخاب شودباید مذاکره را دنبال کند.

وی ادامه داد:در عرصه های مختلف شاهد بودیم که سیاسیون آمریکایی در مقابل رفتار های دولتمردان ایرانی هیچگاه تغییر رفتار از خود نشان ندادند ودر طول تاریخ انقلاب شاهد چنین بداخلاقی ها از سوی آمریکایی ها بوده ایم وهیچگاه نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

وی در خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: در این برهه از زمان برای تداوم یافتن انقلاب آگاه باشند وبا پس زدن توطئه های دشمن بتوانند در تداوم یافتن انقلاب تلاش داشته باشند.

وی اضافه کرد:در گذشته دشمن افراد را ترور فیزیکی می کرد ولی امروزه ترور شخصیت در اواسط جنگ آغاز شده است.

کد خبر 2427383