۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۲

مولانا صلاح الدین:

کسانی که روزی زمین فساد می‌کنند عذاب الهی در انتظار آنها است

کسانی که روزی زمین فساد می‌کنند عذاب الهی در انتظار آنها است

قم - خبرگزاری مهر: یکی از علمای کشور بنگلادش گفت: کسانی که عهد خداوند را زیر پا می‌گذارند و در زمین فساد می‌کنند مورد لعن و غذاب الهی هستند و عاقبت بسیار بدی در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور مولانا صلاح الدین در کمیسیون بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران تکفیر در سخنانی اظهار داشت: خداوند دین اسلام را برای سعادت دنیا و آخرت بشر آورده، که اگر مسلمین نسبت به آموزه‌های دین اسلام اهتمام داشته باشند، می‌توانند زندگی خوبی در این دنیا داشته باشند.

این عالم کشور بنگلادش بیان داشت: خداوند پیامبری را برای ما فرستاده است که سرور پیامبران دیگر است و سیره پیامبر اکرم (ص) که همراه با محبت و مهربانی بوده و امروز باید بیش از هر زمان دیگری به آن اقتدا و توجه کنیم.

وی عنوان کرد: ما پیامبری داریم که هرگونه اهانت به دیگران، تکفیر و ترور را حرام می‌دانست تا مسلمین در جامعه در سلامت و امنیت کامل بتوانند زندگی خود را ادامه دهند و به سعادت الهی نزدیک شوند.

وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) صلح را نه تنها برای مسلمین بلکه برای همه مردم می‌خواسته است و در واقع برای همه عالم رحمت بوده است.

مولانا صلاح الدین، با بیان اینکه در قرآن به صراحت تکفیر و ترور افراد منع شده است، افزود: قرآن می‌فرماید هر کسی فردی را به عمد بکشد گویی تمام مردم دنیا را کشته و هر کسی یک نفر را نجات دهد گویی همه را نجات داده است.

این عالم مذهبی بنگلادشی گفت: کسانی که عهد خداوند را زیر پا می‌گذارند و در زمین فساد می‌کنند مورد لعن و غذاب الهی هستند و عاقبت بسیار بدی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمودند که مسلمین از ظلم بپرهیزند به کشتن مومن در صحنه نبرد نیز راضی نبودند.

این عالم کشور بنگلادش افزود: مسلمین باید تعالیم دین مبین اسلام را در زندگی خود پیاده کنند و از هرگونه تکفیر دیگر مسلمانان و ادیان دیگر بپرهیزند و در راستای گسترش دین خدا از هیچ اقدامی فروگذار نکنیم.

کد خبر 2427384