۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵

پرویزی فر در گفتگو با مهر:

حدود ۵۴۰ هزار هکتار از ارضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه قرار دارد

حدود ۵۴۰ هزار هکتار از ارضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه قرار دارد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه است گفت: راندمان تولید محصول در کشت پاییزه دو برابر بهاره است.

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سطح زیر کشت اراضی استان در پاییز امسال گفت: امسال حدود ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان پاییز این رقم به ۶۰۰ هزار هکتار برسد.

وی سطح زیر کشت پاییزه سال گذشته را نیز همین حدود اعلام کرد و گفت: بخش اعظمی از کشت پاییزه مربوط به کشت گندم دیم است و محصولاتی چون جو دیم، گندم آبی و گندم دیم در رده‌های بعدی کشت هستند.

پرویزی فر با بیان اینکه راندمان کشت محصولات در پاییز بیش از دو برابر راندمان کشت این محصولات در بهار است عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته که حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود پاییزه برود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه بارندگی‌های امسال را تاکنون مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به لطف خداوند و این بارندگی‌ها سال زراعی خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم و با توجه به بارش‌های صورت گرفته در مهرماه امسال سطح مزارع استان سرسبز و مناسب است.

وی در پایان خواستار توجه کشاورزان به پیش‌بینی‌های هواشناسی برای  مواردی چون سم‌پاشی، کود و...شد و گفت: کشاورزان برای رسیدن به محصولات خوب و ارقام پرمحصول باید از مشاوره‌های کارشناسی، کارشناسان کشاورزی استفاده کنند تا محصولاتی خوب را تولید و برداشت کنند.

کد خبر 2427665

برچسب‌ها