۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱

حاشیه‌های هفتمین جایزه جلال/

مهمانانی که با «صلوات روشنفکری» مشایعت شدند!

مهمانانی که با «صلوات روشنفکری» مشایعت شدند!

سخن گفتن از «صلوات روشنفکری» برای مشایعت سخنرانان و همچنین بوسه محمدکاظم مزینانی از برگزیده‌های این جایزه بر دست همسرش از جمله حاشیه‌های مراسم اختتامیه جایزه جلال بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد عصر امروز دوشنبه ۳ آذر در تالار وحدت برگزار شد که این مراسم در کنار متن پر خبر با حاشیه‌هایی هم روبرو بود.

یکی از حواشی این برنامه، موضوع مشایعت سخنرانان و برگزیدگان به روی سن بود که غالباً با ختم صلوات یا کف زدن حاضران همراه بود اما مجری برنامه هنگامی که می‌خواست حجت‌الاسلام مهدوی‌راد دبیر علمی این جایزه را برای سخنرانی به روی سن دعوت کند، گفت:‌ «خوشبختانه روحانیون ما با کف زدن مشکلی ندارند اما بعد از کف زدن، آقای مهدوی راد را با صلوات همراهی کنید.»

بعد از سخنرانی مهدوی‌راد نیز حجت‌الاسلام امرودی معاون اجتماعی فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی سن رفته و پیش از شروع سخنرانی خود، با توجه به سخنان مجری برنامه که با حالت طنز درباره «صلوات فرستادن روشنفکری» و همچنین تشویق روشنفکری بیان شد، گفت: صلوات را همه دوست دارند، نمی‌دانم وقتی صلوات می‌فرستیم در عرش خدا چه اتفاقی می‌افتد ولی صلوات ذکری است که دل‌ها را زلال می‌کند. پس صلواتی که دل‌ها را زلال کند، بفرستید.

مجری برنامه پیش از سخنان امرودی به «صلوات روشنفکری» اشاره کرد و با طنز گفت که می‌توان دوستان را با صلوات روشنفکری هم تشویق کرد.

ابوتراب خسروی بعد از گرفتن جایزه‌اش و هنگام ترک سن، توسط مجری برنامه مورد خطاب گرفت تا اگر سخنی دارد هرچند به طور خلاصه بیان کند، خسروی اما در پاسخ گفت که سخنانش بر روی سایت جایزه جلال هستند!

محمدکاظم مزینانی دیگر برگزیده این دوره جایزه جلال بود که بعد از آمدن روی سن و همراهی توسط همسرش، بر دست همسر خود بوسه زد و این حرکت وی با تشویق حاضران روبرو شد.

کد خبر 2428183

برچسب‌ها