۵ آذر ۱۳۹۳، ۸:۴۸

خشونت در سینمای ایران محور تازه‌ترین شماره مجله «سینما و ادبیات»

خشونت در سینمای ایران محور تازه‌ترین شماره مجله «سینما و ادبیات»

موضوع بحث‌برانگیز خشونت در سینمای ایران محور بخش سینمای ایران شماره چهل و سوم مجله «سینما و ادبیات» است.

به گزارش خبرنگار مهر، ادای احترام سودربرگ به فیلم نوآر، سودربرگ و موقعیت پسامدرن، سودربرگ: یک سینمای فلسفی، از جمله مولفه هایی هستند که در پرونده این کارگردان در مجله «سینما و ادبیات» مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

اما موضوع جالب و بحث‌برانگیز خشونت در سینمای ایران محور این شماره مجله در بخش سینمای ایران است. در میزگرد خسرو سینایی، ابوالحسن داوودی، خسرو معصومی و جواد طوسی و یادداشت‌های عباس بهارلو، محمدعلی سجادی، امید روحانی و ... انواع خشونت از خشونت اجتماعی تا خشونت خانگی و... به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سینمای مستند این شماره مجله سینما و ادبیات، روی منوچهر انور متمرکز شده است. اما بخش ادبی مجله، این شماره مبحث مهم بینامتنیت را برگزیده است و این موضوع با مباحث تئوریک و کارگاهی در میزگرد عباس پژمان، شیوا ارسطویی، مهسا محبعلی و مقاله‌های احمد آرام، احمد اخوت، مشیت علایی، محمدرضا کاتب، مهدی غبرائی، محمد کشاورز و ... پی گرفته شده است.

از خواندنی‌ترین بخش‌های مجله اما مصاحبه اختصاصی با ماریو بارگاس یوسا و پرونده‌ای پیرامون اوست. گفتگو با زاون قوکاسیان در مورد سینمای آزاد و گفتگو با محمد چرم‌شیر و داستان نهنگ از محمد بهارلو را از دست ندهید.

کد خبر 2428504