۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷

جان بابایی:

6 کلینیک دندانپزشکی در مازندران راه اندازی می شود

6 کلینیک دندانپزشکی در مازندران راه اندازی می شود

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شش کلینیک دندانپزشکی در شهرهای مختلف استان مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی پیش از ظهر سه شنبه در جمع مسئولان بهداشت و درمان استان افزود: در شش شهر استان در حال راه اندازی کلینیک دندانپزشکی هستیم که از این تعداد درمانگاه دنداپزشکی دولتی در ساری دایر شده است.

وی گفت: این کلینیک ها در شهرهای تنکابن، چالوس، آمل، بهشهر، قائمشهر  و ساری در حال راه اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: یکی از کارهای دیگر در دندانپزشکی، کلینیک ویژه دندانپزشکی است که در این زمینه تا قبل از عید، یک مرکز ویژه با ۵۰ یونیت با حضور متخصصان در ساری افتتاح می شود که با تعرفه دولتی فعالیت می کنند.

جان بابایی گفت: کارهای ساختمانی این پروژه کامل شده است و درحال خرید تجهیزات هستیم.

وی با بیان اینکه از هشت سال قبل راه اندازی کلینیک ویژه را در استان آغاز کردیم، گفت: غیر از مرکز استان این کلینیک ویژه در چالوس و بهشهر نیز راه اندازی می شود.

جان بابایی، بحث فلوراید تراپی را از دیگر طرح های حوزه درمان بیان کرد و گفت: این طرح برای اطفال از سوی بهورزان صورت می گیرد و هیدرو سیلنگ نیز توسط دندانپزشکان انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: توزیع قرص های ویتامین دی در بین دختران دانش آموز از دیگر اقدامات است زیرا طبق بررسی ها، بیش از ۹۰ درصد بانوان با کمبود ویتامین دی مواجه هستند.

وی توزیع مکمل ها از جمله قرص های آهن را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در زمینه ارزش نسبی خدمات، کتاب تعرفه خدمات اصلاح شده است.

جان بابایی به خدماتی ارائه شده در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: بسیاری از خدماتی که ارائه می شد، هزینه رفت و آمد پزشکان را تامین نمی کرد و در تعرفه های جدید، خدمات بگونه ای دیده شد تا نسبت به تعمیر و تجهیز دستگاهها اقدام شود.

وی پرداخت غیرمتعارف مردم در بخش درمان را از جمله چالشها بیان کرد و گفت: در طرح ارزش نسبی خدمات، به این موضوع توجه اساسی شده است و تا امروز در سامانه ۱۶۹۰ شکایتی درباره دریافت زیرمیزی پزشکان نداشتیم.

جان بابایی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط بدهی پرسنلی از ۱۴ ماه به دو ماه کاهش یافته است، گفت: با این طرح گروه پزشکی نیز راغب شد که به سمت دریافت زیرمیزی نرود.

کد خبر 2428647

برچسب‌ها