۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵

محمدي:

۱۵ منطقه در همدان نيازمند توانمند سازی است/ همدان نيازمند سند جامع توسعه است

 ۱۵ منطقه در همدان نيازمند توانمند سازی است/ همدان نيازمند سند جامع توسعه است

همدان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ريزی و امور عمرانی فرماندار همدان با بيان اينكه پیش از این پنج نقطه برای توانمند سازی در همدان وجود داشت، گفت: در حال حاضر ۱۵ نقطه در همدان نيازمند توانمند سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي محمدي ظهر چهارشنبه در كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي شهرستان همدان با بيان اينكه همدان را از قديم به ۴۰ چمن مي شناخته اند، اظهار داشت: در چمن ها تصميم سازي و تصميم گيري مي شد و تصميمات به اجرا در مي آمد.

وي با بيان اينكه وجود چمن ها و مركز محلات مقوله جديدي نيست اما در مقطعي به فراموشي سپرده شد و اين موضوع زماني اتفاق افتاد كه وارد مديريت شهري جديد شديم، بيان كرد: اكنون دوره اي شده كه اروپایی ها به سمت توسعه مديريت محله رفته اند و در برلين اين طرح در حال اجراست.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار همدان با بيان اينكه در همدان از گذشته توجه به زير ساخت هاي عمراني اولویت بوده و كمتر به روبناها توجه شده است، عنوان كرد: اكنون به اين نتيجه رسيده ايم كه بايد به رو بناها نيز توجه مي شد و زير ساخت و روبنا بايد با هم اجرا می شدند.

محمدي با بيان اينكه بايد به مكان ايجاد فرهنگسرا ها، كتابخانه ها، مجتمع هاي فرهنگي و غيره توجه شود، بيان كرد: بخشي از جامعه را جوانان تشكيل داده اند كه در معرض آسيب هستند و بايد به آنها توجه شود.

وي در ادامه با بيان اينكه شهرستان همدان يكي از شهرستان هاي مهاجر پذير است و سال ۸۳ همدان بين ۸۵ هزار تا ۹۰ هزار نفر جمعيت حاشيه نشين داشت، ادامه داد: همدان از فرهنگ هاي مختلف مهاجر دارد و مهاجر هم مي فرستد اما بيشتر نخبگان از همدان مهاجرت مي كنند و اكنون بين ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر و حتي گفته شده تا ۱۹۰ هزار نفر مهاجر در شهرستان همدان زندگي مي كنند.

تاكنون ۵۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان در پنج منطقه توانمندسازی همدان هزينه شده است

محمد علي محمدي با بيان اينكه پنج منطقه توانمند سازي همدان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعيت دارد و ۵۹۵ هكتار از مساحت شهر همدان معادل هشت و دو دهم درصد وسعت شهرستان همدان را در برگرفته است، افزود: اقدامات زيادي در مناطق طرح توانمند سازي همدان انجام شده و تاكنون ۵۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان در اين پنج منطقه هزينه شده است.

وي با بيان اينكه در منطقه منوچهري پايگاه خدمات اجتماعي و دوباب مهد كودك ساخته شده است، عنوان كرد: در شهرك وليعصر كتابخانه و كانون فرهنگي و چهار باب مهدكودك و در حصار امام كتابخانه و دو باب مهد كودك در حال ساخت است.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار همدان با بيان اينكه در پنج منطقه طرح توانمند سازي همدان، ۱۵ پروژه فرهنگي و اجتماعي در حال ساخت است، ابراز داشت: ۱۶ ميليارد و ۸۸۲ ميليارد تومان براي اين پنج منطقه هزينه شده است.

فرماندار همدان در ادامه با بيان اينكه حركت هايي كه در شهر همدان انجام مي شوند حركت هاي كامل و جامعي نيستند، اظهار داشت: حاشيه نشيني، مهاجر پذيري و غيره در همدان نيازمند سند توسعه جامع است.

علي تعالي با بيان اينكه براساس سند توسعه و جمعيت شهرستان همدان گسترش فضا و غيره نداشته ايم و اين تهديدي براي شهر است، بيان كرد: مهاجرت صورت مي گيرد و جمعيت هاي مختلف با فرهنگ هاي مختلف وارد شهر مي شوند و مشكلاتي براي شهر ايجاد مي شود.

وي با بيان اينكه شوراي محلات يك نهاد اجتماعي و مردمي مانند سمن است و اجرای آن مشاركت مردمي را مي طلبد، عنوان كرد: بايد در محلات كانون هايي وجود داشته تا حلقه واسطه اي بين حكومت و مردم باشد و از موازي كاري محلات كاسته شود.

فرماندار همدان با بيان اينكه اگر هم افزايي شود و همه اقدامات به يك سو حركت كند اثر گذاري آن در محلات بيشتر است، ادامه داد: در مناسبت ها اقدامات خوبي انجام مي شود اما بايد به سمتي رفت كه همه در يك جهت حركت كنند.

معاون فرهنگي امور جوانان وزرش و جوانان استان همدان نیز در ادامه گفت: ۱۳ هزار مورد در هفت ماه گذشته در استان همدان ازدواج اتفاق افتاده است.

اسدالله رباني مهر با بيان اينكه در شهرستان همدان در هفت ماه امسال هفت هزار و ۸۰۰ ازدواج ثبت شده است، بيان كرد: بايد آموزش هاي پيش از ازدواج انجام شود و اگر اين آموزش ها به چهار يا پنج ساعت افزايش يابد اثر گذاري بيشتري دارد.

 

 

کد خبر 2429452

برچسب‌ها