۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۵

گزارش خبری/

یاسوج پربارشترین شهر جنوب/ بارش 110 میلمترباران طی 24 ساعت

یاسوج پربارشترین شهر جنوب/ بارش 110 میلمترباران طی 24 ساعت

یاسوج – خبرگزاری مهر: شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد پربارش ترین شهر در جنوب کشور است به طوریکه تنها در شبانه روز گذشته بیش از 110 میلیمتر باران در این شهر بارید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر یاسوج در ارتفاع 1800با میانگین بلند مدت بارش 830 میلیمتر، یکی از پر بارش ترین شهرهای کشور است و تنها طی سال زراعی گذشته بیش از 775میلیمتر باران در این شهر بارید.

اما در بارشهای اخیر نیز تنها طی 24 ساعت بیش از 110 میلیمتر باران در این شهر بارید تا از این حیث رکوردار مراکز استانها در بارش باران باشد.

لغو پرواز تهران به یاسوج

بارش این میزان باران در این مدت موجب آبگرفتگی بسیاری از معابر شهری در مناطق جنوب و مسطح این شهر شد و رود بشار در کنار این شهر نیز طغیان کرد اگرچه هیچگونه خسارتی به ابنیه های فنی کنار این رودخانه وارد نیامد.

همچنین سد شاه قاسم در کنار این شهر که در تابستان گذشته خشک شده بود اکنون پر آب شده است.

برف یاسوج

طی روز گذشته بارش در کوههای اطراف این شهر به صورت برف بود و موجب سفید پوش شدن اطراف این شهر شد.

با این حال بارش باران روز گذشته تنها پرواز روزانه فرودگاه یاسوج به تهران را لغو کرد. امروز هم به دلیل مه گرفتگی، پرواز تهران به یاسوج و بالعکس در این فرودگاه لغو شد.

در حالی شهر یاسوج با این میزان بارش شهری پر آب است که در تابستان گذشته دچار کمبود آب شد و این ضرورت احداث سدی آبی برای آب شرب را در این شهر بیشتر کرده است.

رشد 50 میلیمتری بارشها در یاسوج

رئیس اداره پیش بینی های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش 24 ساعت اخیر در یاسوج را 110 میلیمتر اعلام کرد و گفت: میزان بارشها در این شهر 50 میلیمتر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ولی بهره مند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: همچنین طی 24 ساعت گذشته در شهر سی سخت، 108، دهدشت 106، گچساران 85، لیکک 90، لنده 112، باشت 113، چرام 75، قلعه رئیسی 65 میلیمتر باران باریده است.

بهره مند اظهار داشت: بیشترین میزان بارش در ایستگاه آبدگاه در شهرستان باشت به میزان 140 میلیمتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری تاکنون در یاسوج 224، دهدشت 170، گچساران 149، سی سخت 238 و لیکک 140 میلیمتر باران باریده است.

برف یاسوج

رئیس اداره پیش بینی های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در همه نقاط استان شاهد رشد بارشها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

وی عنوان کرد: میزان بارش‌ها تا بهمن ما در این استان نرمال خواهد بود.

خسارت به 50درصد جاده های عشایری استان

مدیریت بحران استان نیز در خصوص بارشهای اخیر گفت: این بارشها موجب ایجاد خسارت به جاده های عشایری، زمین های کشاورزی و برخی خانه های روستایی و علوفه دامها شده است.

علی وفایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نزدیک به 50 درصد جاده های عشایری در این استان خسارت دیده اند.

عشایر دریلا و بویراحمد

وی اظهار داشت: هم اکنون فرمانداران هشت شهرستان استان در حال جمع آوری اطلاعات و برآورد خسارات هستند.

وفایی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران استان هیچ محور ارتباطی در بارش اخیر مسدود نشد.

وی عنوان کرد: ستاد بحران در روزهای اخیر با فعالیت شبانه روزی اعضا و رصد وضعیت شهرستانها از بروز هرگونه حادثه ای پیشگیری کرد.

 

 

کد خبر 2429609