۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۰

اختصاصی مهر؛

در اولین جلسه مشترک اتحادیه ناشران، وزارت ارشاد و شهرداری تهران چه گذشت؟

در اولین جلسه مشترک اتحادیه ناشران، وزارت ارشاد و شهرداری تهران چه گذشت؟

نمایندگان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری تهران در اولین جلسه کمیسیونی سه جانبه خود توافق کردند که مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نشر در تهران را احصاء و برای حل نهایی، آنها را به صورت مکتوب به شهردار تهران ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست کارگروه مشترک معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و شهرداری تهران روز گذشته (سه‌شنبه ـ چهارم آذرماه) در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

نیکنام حسین‌پور، مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی کتابخوانی این وزارتخانه به نمایندگی از وزارت ارشاد حضور داشتند.

همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به دلیل سفر به کردستان، در این جلسه حضور نداشت.

همچنین از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، محمود آموزگار، رئیس و محمدرضا توکل صدیقی دیگر عضو هیات مدیره در این نشست حضور داشتند؛ اما مقرر شد که نمایندگان این اتحادیه در جلسات آتی، روسای قبلی اتحادیه به اضافه نایب رئیس فعلی آن باشند.

در این نشست که از ساعت ۱۰صبح آغاز شد و دو ساعت به طول انجامید، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و رمضانی، از همین معاونت نیز حضور داشتند.

عمده مباحثی که در این جلسه مطرح شد، احصاء و استخراج کلیدی‌ترین مشکلات و معضلات مبتلا به ناشران و کتابفروشان از حیث ارتباط با شهرداری تهران و آیین‌نامه‌های فرهنگی و شهری در رابطه با فعالیت آنها در پایتخت بود.

مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ابتدا بر این نظر بودند که در همین جلسه اولویت‌های پیشنهادی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای بررسی، دسته‌بندی و با هدف حل و فصل آنها، به شهردار تهران ارائه شود اما موضع نمایندگان اتحادیه این بود که جلسات کارگروه یاد شده، جلساتی ادامه‌دار باشد و کارگروه‌های مربوطه به یک کارگروه دائمی تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، ایجاد وحدت رویه در اجرای آیین‌نامه‌ها و قوانین شهری مرتبط با ناشران و کتابفروشان تهران در مناطق ۲۲ گانه این شهر، از جمله مسائلی بود که در جلسه دیروز با نمایندگان شهرداری تهران در میان گذاشته شد و اعضای اتحادیه ناشران خواستار این بودند که این گونه نباشد که آیین‌نامه‌های مورد اشاره، در یک منطقه از تهران اجرا شوند، اما در یک منطقه دیگر ضمانت اجرا نداشته باشند و لذا اجرا نشوند.

در این جلسه همچنین مقرر شد که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران مسائل مرتبط با خود و همچنین راهکارهای پیشنهادی برای رفع آنها را به صورت مکتوب به این معاونت ارائه کنند تا برای رسیدگی نهایی، تقدیم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شود.

پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، هفته گذشته در نشست مشترک ناشران با شهردار تهران، از سوی محمود آموزگار، رئیس این اتحادیه ارائه شد. این پیشنهاد با استقبال محمدباقر قالیباف، روبرو و مقرر شد وی هر هفته، شنبه‌ها زمان مشخصی را به رسیدگی به مسائل حوزه نشر در تهران اختصاص دهد.

کد خبر 2429680

برچسب‌ها