۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳

نمایشگاه کروکی بناهای تاریخی ایران در بندرعباس افتتاح شد

نمایشگاه کروکی بناهای تاریخی ایران در بندرعباس افتتاح شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایشگاه کروکی بناهای تاریخی ایران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا درویش‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: این نخستین نمایشگاه کروکی آثار و ابنیه تاریخی ایران در بندرعباس است که تابلوهای آن توسط استاد حمید روحی از اساتید مطرح رشته معماری طراحی شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه اضافه کردن ظرفیت جدیدی به حوزه تجسمی استان و بهره‌مندی و آشنایی دانشجویان رشته معماری با تکنیک‌های ترسیم کروکی از آثار بناهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، اذعان داشت: هنرجویان معماری می‌توانند با این شیوه، کروکی بسیاری از آثار تاریخی استان را ترسیم و به مردم معرفی کنند.

در ادامه حمید روحی، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد معماری در خصوص آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه گفت: در نخستین نمایشگاه کروکی از آثار و بناهای تاریخی ایران، بیش از ۵۳ تابلو ارائه شده است.

وی افزود: این شیوه ترسیم کروکی آثار و بناهای تاریخی، بیشتر تلفیقی از شیوه‌های هنری و مهندسی است و با توجه به وجود رشته معماری در اغلب دانشگاه‌های هرمزگان، ارائه شیوه درست ترسیم کروکی احساس می‌شد.

درویش‌نژاد در پایان از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و انجمن هنرهای تجسمی تقدیر و تشکر کرد.

حمیدرضا روحی متولد ۱۳۵۹ و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ ارشد معماری است که هم‌اکنون مدرس دانشگاه‌ هرمزگان است.

 

کد خبر 2430876

برچسب‌ها