۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

مدیرعامل آبفای استان مرکزی:

بهره برداری از تاسیسات بزرگ مهندسی استان مرکزی در ساوه/ مردم نگران کمبود آب نباشند

بهره برداری از تاسیسات بزرگ مهندسی استان مرکزی در ساوه/ مردم نگران کمبود آب نباشند

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح انتصال آب از سد الغدیر به شهر ساوه، یکی از بزرگترین تاسیسات مهندسی استان مرکزی بود که پس از انجام کار جهادی مهندسین استان مرکزی در سه شیفت کاری به پایان رسید.

عبدالرضا خلیلی صبح پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه آبرسانی از سد الغدیر به ساوه بیان کرد: برای افتتاح طرح انتقال سد، مدیریت جهادی و دلسوزانه به وقوع پیوسته که نشان از حرکت درست در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سساست های دولت بوده است.

وی ضمن اعلام رفع نگرانی مردم از بابت قطعی آب در شهر ساوه، افزود: با انجام آبرسانی به ساوه، بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی شهرستان ساوه حل شد.

وی با بیان اینکه پارسال در هیچیک از ۳۳ شهر استان قطعی آب وجود نداشت، افزود: هم اکنون مصرف آب ساوه ۲۰ میلیون متر مکعب است که با بهره برداری از سد، ۱۲ میلیون متر مکعب نیاز توسط این سد تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، یکی دیگر از شاخص های این پروژه را  اعتماد به بخشی از تجهیزات داخلی دانست و اضافه کرد: در شش ماه گذشته بخشی از این تجهیزات به بهره برداری رسیده و امتحان خود را پس داده است.

وی تصریح کرد: شهرستان ساوه موقعیت و جایگاه ویژه ای در استان دارد و به دلیل موقعیت خاص اقتصادی و کشاورزی، مهاجر پذیر است و از رشد جمعیت بالایی برخوردار است.

خلیلی با بیان اینکه چاه های تامین آب از رده خارج نمی شوند و در مواقع ضروری استفاده می شوند، افزود: امیدواریم فاضلاب ساوه نیز ظرف یک ماه و نیم آینده به بهره برداری برسد و مشکل آب و فاضلاب شهرستان ساوه حل شود.

کد خبر 2430883

برچسب‌ها