۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

سردار شاهچراغی:

اشعار حماسی مداحان باعث شور و نشاط بین رزمندگان می شد

اشعار حماسی مداحان باعث شور و نشاط بین رزمندگان می شد

دامغان - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن تصریح بر اینکه نسبت دفاع مقدس با عاشورا غیر قابل انکار است، گفت: اشعار حماسی مداحان باعث شور و نشاط بین رزمندگان می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی صبح جمعه در چهارمین یادواره شهدای مداح شهرستان دامغان در حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع) محله دباغان این شهر به نقش و جایگاه مداحان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: شهدای مداح یك ویژگی برتر نسبت به دیگر شهدا داشتند و آن اینكه این شهدا با مداحی خود رزمندگان را به حضور و دفاع از كشور دعوت می كردند.

وی خاطرنشان ساخت: مداحان با اشعار حماسی خود باعث شور و نشاط بین رزمندگان می شدند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینكه این استان ۱۰۰ شهید مداح دارد اظهار داشت : پرداختن به متن خوب، بیان سیره اهل بیت(ع) در مداحی، استفاده از اشعار و صحت مطالب از موضوعاتی است كه مداحان به صورت ویژه مورد توجه قرار می دادند.

شاهچراغی یادآور شد: همه شهدای مداح ما در راه رضای خدا جان خود را تقدیم و در راه بقای اسلام و زنده نگه داشتن یاد ائمه اطهار(ع) به ذكر مداحی می پرداختند.

وی با تاکید بر اینكه مداحان امروز باید در میدان نبرد با نظام سلطه مصادیق حق و كفر را معرفی كنند افزود: نوای مداحان اسلام در دوران دفاع مقدس به جبهه نبرد حق علیه باطل نور می بخشید.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح كرد: امروز در برخی از كشورها انسان را به جرم مسلمان بودن به فجیع ترین شكل به قتل می رسانند كه این حركت ناشی از نفوذ تفكرات استكبار است و خون افراد بی گناه را برزمین می ریزند.

شاهچراغی در خاتمه گفت: رسانه های وابسته به نظام سلطه در همكاری با افرادی كه در قتل و كشتار مسلمانان دست دارند اخبار كشتار مسلمانان و شیعیان را سانسور می كنند در صورتی كه رسانه های وابسته به نظام سلطه در چندصد متری آنان قرار دارند.

در این یادواره كه امام جمعه، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روحانیت و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند ذكر مصیبت اهل بیت (ع) از سوی مسعود توسلی یكی از ذاکران آل الله از دیگر برنامه های این یادواره بود.

این یادواره از سوی كانون بسیج مداحان نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه دامغان و با همكاری اداره تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت امنای حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع) این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 2431473