۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲

زرگرپور:

شهرداری در نصب دوربين های كنترل ترافيك شهر اهتمام داشته باشد

شهرداری در نصب دوربين های كنترل ترافيك شهر اهتمام داشته باشد

اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با بيان اينكه نصب دوربين های كنترل ترافيك در شهر به طور كامل انجام نشده است، گفت: اين امر مشكلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول زرگرپور در شورای مدیریت بحران استان اظهار داشت: امسال با توجه به قرار گرفتن جریان الینو در استان همانگونه كه پیش بینی می شد بارش های نرمال و بیش از نرمال در استان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینكه این بارش ها بر روی خشكسالی هواشناسی اثر خواهد گذاشت؛ اظهار داشت: متاسفانه بارش ها بر روی خشكسالی اقتصادی و خشكسالی هیدرولوژیكی تاثیر زیادی نخواهد داشت.

استاندار اصفهان به خشكسالی هیدرولوژیكی و اقتصادی اشاره و تصریح کرد: منابع آبی زیرزمینی چند سال زمان خواهد برد تا به حد نرمال برسد و همچنین همه آثار و تبعات خشكسالی در خشكسالی اقتصادی نیز چندین سال زمان برای جبران نیاز دارد.

وی با بیان اینكه سال گذشته به دلیل در اختیار نداشتن دستگاه RVR در فرودگاه شهید بهشتی حدود ۱۴۴ پرواز لغو شد، افزود: این امر خسارت زیادی را به استان وارد کرد كه امیدواریم هرچه زودتر این دستگاه تأمین، تهیه و نصب گردد تا وضعیت فرودگاه استان و پرواز ها مناسب تر شود.

زرگرپور به وضعیت تصادفات و حوادث رانندگی در استان اشاره كرد و افزود: بر اساس آمار ارائه شده در سال ۹۲، یک هزار و ۱۱۳ نفر در حوادث درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند كه این تعداد، آمار قابل توجهی برای مسئولان امر است.

وی خواستار مشاركت همه دستگاه های ذیربط در كاهش این آمار شد و گفت: ۲۲ دستگاه اجرایی مسئول، باید اقدامات اساسی را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینكه كلیات برنامه های كاهش حوادث رانندگی در استان مصوب شده است، تصریح كرد: در طول یك ماه آینده چنانچه دستگاه ها نظر اصلاحی در این زمینه دارد ارائه کنند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینكه امسال كارگروه بحران به مدیریت بحران در شهرداری اصفهان ارتقاء یافت، تصریح كرد: این مدیریت بحران برای شهر اصفهان است و نه شهرداری، لذا دستگاه های ذیربط باید همكاری لازم را با شهرداری در صورت بروز حوادث داشته باشند.

وی با بیان اینكه مسئولیت استاندار اصفهان در رابطه با مدیریت بحران شهر اصفهان به شهردار تفویض شده است، اظهار داشت: در تفویضی كه صورت گرفته اختیارات هماهنگی با دستگاه ها نیز به شهردار انتقال یافته است.

استاندار اصفهان تاكید كرد: لازم است سازمان مدیریت بحران شهر اصفهان تشكیل شود تا مدیرت بحران متمركز تر و با اقتدار و اختیارات بیشتری اقدامات خود را انجام دهد.

مدیر ارشد استان در ادامه اضافه كرد: اتاق بحران باید با الگوگیری از اتاق مدیریت بحران تهران هرچه زودتر تجهیز شود و همچنین آموزش شهروندان، در سطوح مختلف و با فراگیری گسترده انجام شود.

وی ارتباط مدیریت بحران با دستگاه های نظامی و انتظامی و همچنین نحوه ارتباط مردم با مدیریت بحران و جایگاه مدیریت بحران در سیستم كه تحت نظر كدام شخص و یا ارگان باشد را موارد متفاوت و مورد اختلاف در كشورهای مختلف عنوان كرد.

زرگرپور به طرح كاهش آلودگی هوای اصفهان اشاره كرد و افزود: در خصوص این طرح اعلام کردیم كه اگر اساتید و یا كارشناسان می توانند در غنای این طرح مشاركت داشته باشند، پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه نمایند.

استاندار اصفهان افزود: طبق تصمیمات صورت گرفته، عملكرد دستگاه ها به صورت هفتگی كنترل خواهد شد و با هر دستگاهی در این زمینه  اهمال و كوتاهی داشته باشد، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینكه آلودگی هوا بر روی سلامت مردم شاید تا ۳ نسل آینده نیز تاثیر نامطلوب داشته باشد، تاكید كرد: اداره كل محیط زیست استان به عنوان دبیرخانه این طرح، باید به صورت هفتگی عملكرد دستگاه ها را به مدیریت استان گزارش دهد.

رسول زرگرپور با تاكید بر اینكه تابلوهای اطلاع رسانی كنترل كیفی هوا باید در صورت نیاز تعمیر گردند، افزود: مردم باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص آلودگی هوا كسب کنند.

وی به وجود كارخانه های آجر پزی در استان اشاره و افزود: اعتقاد من بر این است كه نباید حتی یك كارخانه آجر در اصفهان فعالیت داشته باشد چرا كه این كارخانه ها طلا را تبدیل به خشت می كنند و اگر كارخانه ای هم در این زمنه فعالیت می كند باید از ضایعات استفاده کند.

زرگرپور با بیان اینكه متاسفانه تصمیماتی كه تاكنون در خصوص كارخانجات گچ، قیر و ... در استان اصفهان گرفته شده اجرایی نشده است، تاكید كرد: باید یك تصمیم قاطع در این خصوص گرفته و اجرایی شود.

استاندار اصفهان به سوخت نیروگاه ها در فصل زمستان اشاره كرد و افزود: نیروگاه اصفهان برای تولید برق، حدود ۷ میلیون متر مكعب گاز نیاز دارد كه این مقدار باید تحت هر شرایطی تامین شود تا هم نیاز به استفاده از سوخت مازوت نباشد و هم برق شهروندان تامین گردد.

وی با بیان اینكه طرح كاهش آلودگی هوا نباید فقط در شهر اصفهان اجرا و آلودگی هوای این شهر كنترل شود، افزود: اگر بخواهیم طرح كاهش آلودگی هوا موفق اجرا شود باید این طرح از  شعاع ۵۰ كیلومتری شهر اصفهان اجرایی گردد.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه بخش مهمی از رفع آلودگی هوای شهر اصفهان بر عهده شهرداری است، اظهار داشت: از این بخش انتظار بیشتری می رفت و امیدواریم با گازسوز کردن اتوبوس های درون شهری و اجرای درست طرح زوج و فرد كردن تردد خودروها در شهر وظایف خود را به خوبی به انجام رساند.

استاندار اصفهان با بیان اینكه متاسفانه نصب دوربین های كنترل ترافیك در شهر به طور كامل انجام نشده است، افزود: این امر مشكلاتی را فراهم کرده است و امیدواریم شهرداری در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

زرگرپوربا بیان اینكه یكسال و چهار ماه برای اجرای ۳۸ محور طرح كاهش آلودگی هوا بیشتر وقت نمانده است، از دستگاه های مختلف خواست هر تلاشی را كه لازم است در این خصوص انجام دهند و شهرداری نیز با توجه به اینكه ۲۳ محور طرح كاهش آلودگی هوا را بر عهده دارد تلاش بیشتری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه  عملیات كاهش تصادفات جاده ای، گفت: عملیاتی كردن برنامه كاهش تصادفات درون شهری و كنترل تردد موتورسیكلت ها در دست تدوین است كه پس از طرح كاهش تصادفات جاده ای اجرا خواهد شد.

مدیر كل محیط زست استان نیز در این جلسه با بیان اینكه در دو ماهه اول امسال ۶ روز هوای ناسالم در شهر اصفهان وجود داشت، افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته به حدود یك سوم كاهش یافته است و در ۸ ماهه گذشته نیز تقریبا همین آمار در اصفهان به دست آمده است و حدود ۳۰ روز به روزهای سالم اضافه شده است.

وی با بیان اینكه نصب دوربین های كنترل تردد خودروها باید تا پایان آبان ماه تكمیل می شد، گفت: متاسفانه همچنان تعدادی از این دوربین ها نصب نشده اند به همین دلیل كنترل ترافیك به خصوص در مركز شهر به خوبی صورت نمی گیرد.

مدیر كل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گزارشی از تدوین برنامه ی عملیات كاهش تصادفات جاده ای كه با همكاری تعدادی از دستگاه های ذیربط صورت می پذیرد، ارائه کرد.

کد خبر 2431766

برچسب‌ها