۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹

مليله كار زنجانی عازم نمايشگاه ميلان ايتاليا شد

مليله كار زنجانی عازم نمايشگاه ميلان ايتاليا شد

زنجان - خبرگزاری مهر: مليله كار زنجانی امسال به عنوان تنها شركت صنايع دستی نماينده زنجان طی هفته جاری عازم نمايشگاه ميلان 2014 ايتاليا شد.

محسن یزدان شناس دارنده سه نشان یونسكو ملیله سازی به خبرنگار مهر گفت: امسال صنایع دستی اصفهان، مشهد، تهران و زنجان در نمایشگاه میلان كه یكی از پربازدیدترین نمایشگاه ها ست  عرضه خواهند شد.

وی خاطر نشان كرد: با توجه به هزینه بالای حضور در این نمایشگاه امسال از استان زنجان فقط شركت صنایع دستی یزدان شناس حضور خواهد داشت.

این هنرمند زنجانی اظهار كرد: برای حضور در این نمایشگاه، حدود چهار هزار یورو هزینه غرفه و 11 میلیون تومان هزینه رفت وآمد باید پرداخت كه بخشی ازهزینه ها به صورت شخصی و بخشی با همكاری سفارت ایران در میلان پرداخت می شود.

یزدان شناس حضور در چنین نمایشگاه هایی را برای  توسعه و تقویت این بخش ضروری دانست و افزود: با حضور در چنین موقعیت هایی می توان صنایع دستی استان را به  جهانیان معرفی كرد و زمینه انعقاد قرارداد با سایر كشور ها را فراهم کرد.

وی تصریح كرد: در شرایط كنونی كه فرهنگ و صنایع دستی ما  در دنیا كمرنگ  است  حضور در مجامع بین المللی فرصت مناسبی برای ارائه فرهنگ و هنر محسوب می شود.

این ملیله كار زنجانی با بیان اینكه اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  با روی كار آمدن مدیریت جدید در اوج فعالیت های خود به سر می برد ابراز كرد: با توجه به اینكه سازمان میراث فرهنگی خود مهجور واقع شده است نمی توان انتظار حمایت های بیش از شرایط موجود را از این سازمان  داشت.

یزدان شناس كه امسال برای پنجمین مرتبه  به نمایندگی از استان زنجان در نمایشگاه های بین المللی حضور می یابد، ملیله، چارق، گلیم، مس، مینا و شیشه  حاصل هنر هنرمندان زنجانی را برای عرضه در نمایشگاه میلان  آماده كرده است.

کد خبر 2431905