شافعی خواستار شد:

تشکیل کمیته ویژه برای اجرای منشور همکاری اتاق و وزارت ارتباطات

تشکیل کمیته ویژه برای اجرای منشور همکاری اتاق و وزارت ارتباطات

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به امضای منشور همکاری اتاق بازرگانی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 90از وزی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی در صبحانه کاری فعالان اقتصادی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولتمردان از بالاترین مقام تا وزرا و معاونان وزیر همواره رویکرد مثبت و توسعه طلبانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته اند و به خوبی می دانند که در گذشته کمبودهای زیادی در رابطه با زیرساخت های این بخش وجود داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بر همین اساس، باید تلاش سازنده ای برای جبران کمبودها در این حوزه صورت داد به نحوی که تغییرات پرسرعت این حوزه را جبران نمود.

وی تصریح کرد: در این راستا امیدواریم بخش خصوصی و تشکل‌ها در کنار دولت کارساز باشند.

شافعی با اشاره به وجود تشکل‌های تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در کنار این تشکل‌ها کمیسیونی تخصصی در اتاق بازرگانی فعال است، ضمن اینکه 120 تشکل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دو هزار و 500 شرکت در سطح کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه قابل توجه است که در پیوند با وزارتخانه می‌تواند منجر به توسعه و انجام کارهای بزرگ شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: تدوین این برنامه مناسب ترین زمان برای شکل گیری همکاری قوی میان اتاق بازرگانی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در این رابطه افراد اهل عمل می‌توانند در کنار سیاست گذاران اقدامات بی نظیری را آغاز کنند.

شافعی گفت: اتاق اکو نیز می‌تواند در حوزه کشورهای عضو اکو همکاری های مناسبی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرانجام رساند.

شافعی با اشاره به امضای منشور همکاری اتاق بازرگانی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 90، گفت: متاسفانه در جریان اجرای این منشور کار مسکوت ماند و بنابراین، کمیته ای مشترک بین وزارت ارتباطات و اتاق به دستور وزیر تشکیل شود تا این منشور را عملیاتی کند.

 

کد خبر 2432455