۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴

فرصت حضور نسخه سینمایی «در چشم باد» در جشنواره فجر

فرصت حضور نسخه سینمایی «در چشم باد» در جشنواره فجر

مسعود جعفری جوزانی این فرصت و امکان را دارد که نسخه سینمایی سریال تلویزیونی «در چشم باد» را به جشنواره فیلم فجر ارائه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینمای ایران که این روزها جدیدترین فیلمش با نام «ایران برگر» در سمت کارگردان آماده حضور در جشنواره فیلم فجر است از سوی دیگر  به عنوان تهیه کننده در «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان زاده حضور داشته که این اثر هم فرصت و امکان حضور در فجر را دارد.

و اما این امکان وجود دارد که نسخه سینمایی سریال «در چشم باد» وی هم به جشنواره فیلم فجر امسال برود.

این کارگردان سینما و تلویزیون در دهه هشتاد درگیر ساخت سریال تاریخی با نام «در چشم باد» بود. ساخت این سریال سال 1382 در لوکیشنی واقع در شمال کشور آغاز شد و تا سال 1387 و به مدت 5 سال به طول انجامید. بعد از پخش این سریال از شبکه اول سیما و استقبال مردم، مسعود جعفری جوزانی اعلام کرد که نسخه سینمایی «در چشم باد» را به جشنواره فیلم فجر ارائه می دهد اما بعد از به اتمام رسیدن پخش این سریال، جوزانی نسخه سینمایی این سریال پرهزینه را به جشنواره ارائه نکرد.

سریال در چشم باد

مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به تهیه کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری در 50 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه اول سیما تهیه و تولید شد. فیلمنامه این سریال که در گروه سریال‌های «الف» سیما به شمار می‌رود، توسط مسعود جعفری جوزانی در مدت 2 سال نوشته شد.

سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های 1300، 1320 و 1360 را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

سریال در چشم باد

در این پروژه که حسین علیزاده موسیقی آن را ساخته، بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… حضور دارند.

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک خان جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود. قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود.

پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

سریال در چشم باد

در این سریال 150 بازیگر در نقش‌های اصلی ایفای نقش کرده‌اند. سعید نیک‌پور نقش حسن ایرانی پدر خانواده را بازی می‌کند. او از ابتدای سریال در قصه حضور دارد و در فاز دوم از قصه خارج می‌شود. ایرانی 3 پسر و یک دختر دارد که نام یکی از پسرها بیژن است و نقش او را پارسا پیروزفر بازی می‌کند. بیژن خلبان است و در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگد. او پس از جنگ دستگیر و به خارج از کشور تبعید می‌شود.

بیژن زمان جنگ تحمیلی به ایران می‌آید و برای پیدا کردن پسرش مجبور می‌شود به جبهه برود. نقش پسر دیگر ایرانی به نام نادر را کامبیز دیرباز بازی می‌کند. نادر تاجر است و تمایل زیادی به دخالت در ماجراهای سیاسی ندارد. نقش همکار و دوست او را رضا شفیعی‌جم بازی می‌کند. اسد پسر کوچکتر خانواده مهدی کاسه ساز در حمله هوایی متفقین به نیروی دریایی بندر پهلوی به همراه ید الله بایندر شهید می‌شود. فاطمه دختر ایرانی گلاره عباسی با محمود دژگیر محمد رضا هدایتی ازدواج می‌کند و ...

کد خبر 2432572