۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۰

آیت الله علم الهدی:

9 دی ثابت کرد مردم از رهبری قابل انفکاک نیستند/خطر بی‌بصیرتی مسئولین

 9 دی ثابت کرد مردم از رهبری قابل انفکاک نیستند/خطر بی‌بصیرتی مسئولین

امام جمعه مشهد، با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد باید قدم خود را در ادامه قدم‌های رهبری بگذارد و دنباله‌رو رهبری باشد، گفت: عده‌ای احساس مسئولیت می‌کنند اما بصیرت ندارند که این دسته از افراد، خطرناک هس

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علم‌الهدی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند باید همواره احساس مسئولیت خود را گسترش و قوت دهند .

وی افزود: عده‌ای احساس مسئولیت می‌کنند اما بصیرت ندارند که این دسته از افراد، خطرناک هستند و راه را اشتباه می‌روند. کسی که بصیرت دارد باید قدم خود را در ادامه قدم‌های رهبری بگذارد و دنباله‌رو رهبری باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به نامه اخیر علی مطهری گفت: مجلس و اعضای خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیستند بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. این نظارت غیر از نظارت عملکردی است؛ رهبر معظم انقلاب خود یک ولی است، اصل 188 قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند. نظارت بر رهبری نظارت بر شرایط است نه عملکرد

علم الهدی در رابطه با خاطره‌ای که درباره امام خمینی(ره) در شب 22 بهمن نقل کرده‌اند و آقای مطهری آن را رد کرده است، خاطرنشان کردند: دیوار حاشا بلند است، وقتی کسی بخواهد موضوعی را انکار کند این کار آسان است، جنابعالی سن‌تان چقدر بوده ‌است؛ آن زمان شما بچه مدرسه‌ای بودید ولی ما خدمت آیت‌الله مطهری بودیم.

وی تصریح کرد: ما بارها تکرار کرده‌ایم که مسئله فتنه این است که اگر همه مسائل مرتبط با فتنه نیز کنار گذاشته شوند، باز هم تنها یک راهپیمایی 22 خرداد که چندین کشته به جای گذاشت کافی است تا عاملان آن را محاکمه کرد. این راهپیمایی مجوز قانونی نداشته و سبب این کشتار کسی بوده که این راهپیمایی را راه انداخته و یا مباشر قتل را نیز اگر معرفی شود او خود قاتل است. 

امام جمعه مشهد با اشاره به 9 دی گفت: 9 دی روزی است که ثابت کرد این مردم از رهبری خود قابل انفکاک نیستند و جریان ولایت و رهبری جریانی است که آمیخته با اعتقادات ملی این مردم در پیروی از انقلاب شده است، امروز بصیرت سیاسی مردم روز به روز بیشتر می‌شود و به‌طور قطع این بصیرت کمتر از سال 88 نیست، مردم در این مسئله در حال رشد هستند.

 

کد خبر 2433124