۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۸

به بهانه روز مجلس/

نمایندگان استان تهران از حاشیه‌های پایتخت گفتند

نمایندگان استان تهران از حاشیه‌های پایتخت گفتند

استان تهران - خبرگزاری مهر: به مناسبت روز ملی مجلس، نمایندگان شهرستانهای استان تهران به بیان پیگیری ها و دغدغه های خود پرداختند و اولویت های رسیدگی در حاشیه پایتخت را در اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس روز مجلس نامگذاری شده است، این نهاد قانونگذار در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های ملی است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان ملت كه به طور مستقيم و با رأي مخفي انتخاب مي شوند تشكيل شده و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، محلی برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای تمامی نیازهای جامعه است.

نمایندگان مدافع حقوق حقه مردم هستند و از آنجاکه مجلس در کنار قانونگذاری، نقش نظارتی نیز دارد بنابراین نمایندگان باید تمام تلاش خود را برای ارتقای همه جانبه کشور بکار گیرند چراکه وقتی مسائل کل کشور رفع شود، مشکلات استانها و شهرستانها به خودی خود حل خواهد شد.

تهران نیز به عنوان مرکزیت سیاسی - اداری و بزرگترین استان کشور دارای بیشترین تعداد نمایندگان است اما متاسفانه سایه سنگین پایتخت در این مورد نیز بر سر شهرستانهای تابعه سنگینی می کند به نحوی که به گفته برخی مسئولان، تعداد نمایندگان شهرستانها با جمعیت کنونی تناسب ندارد و بسیاری از امور  شهرستانها به همین دلیل آنطور که باید و شاید رسیدگی نمی شود، در این گزارش دغدغه ها و اقدامات چند تن از نمایندگان مردم شهرستانهای استان به رشته تحریر درآمده است.

۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی جنوب تهران و ری از فاضلاب رها شد

در این زمینه حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر پیگیری و ساماندهی وضعیت آب کشاورزی اراضی جنوب تهران و شهرری را یکی از اقدامات اساسی در رفع معضل آلودگی و ارتقای سطح بهداشت غذایی مردم برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه پساب تصفیه های خانه های فاضلاب شهر تهران به اراضی کشاورزی این منطقه سرازیر می شد که نیاز به ساماندهی داشت لذا با تلاش و پیگیری های مستمر نمایندگان سهم حق آبه سالم کشاورزان افزایش یافت.

طلا افزود: حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی کاشت صیفی جات و ۴۰۰ هکتار کاشت برنج با فاضلاب آبیاری می شد که در صورت استمرار و عدم جلوگیری عواقب امنیتی و بهداشتی فراوانی به همراه داشت اما با همکاری و تعامل بسیار مطلوب استانداری، جهاد کشاورزی و فرمانداری ری این مساله رفع شد و در کنار تغییر الگوی کشت، بحث ساماندهی پساب و افزایش سهم آب کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

مترو اسلامشهر به ایستگاه راه اندازی رسید

این مسئول، گازرسانی به روستاهای محروم، ارتقای برخی روستاها به شهر، رفع کمبود آب شرب، پیگیری پروژه برق رسانی به شهرک شمس آباد، ساماندهی بافت فرسوده، اصلاح شبکه های شهر چهاردانگه با اخذ اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از توانیر و... را از جمله اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح رفاه مردم حوزه انتخابیه برشمرد و گفت: بحث مترو اسلامشهر نیز به مراحل خوب و امیدوار کننده ای رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ مورد سرکشی به شهرستانها، روستاها و مناطق محروم حوزه انتخابیه داشته است، یادآور شد: مشکل راه دسترسی مسکن مهر ضیاءآباد اسلامشهر نیز که به دلیل عدم توافق معارضان نیمه کاره مانده بود با رایزنی های صورت گرفته و تامین اعتبار و ردیف بودجه ای رفع شد، همچنین با توجه به بروز آلودگی های نگران کننده در آب شرب پردیس و رودخانه های منتهی به سد ماملو، پیگیری تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان انجام شد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران با اشاره به برگزاری ۵۴ جلسه این مجمع از همکاری و تعامل سایر نمایندگان در رفع مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه تقدیر کرد و متذکر شد: بسیاری از اقدامات صورت گرفته بدون تعامل سایر نمایندگان و مسئولان استانی به سرانجام نمی رسید که این مساله نشانگر ضرورت همدلی و اتحاد مسئولان برای خدمت رسانی به مردم است.

پیگیری تشکیل استان جدید در ورامین/ راه اندازی مترو  مهمترین مطالبه در حال پیگیری

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا اظهار داشت: باید توجه داشت که برخی مطالبات عمده این شهرستانها پیشرفت قابل توجهی داشته که در این زمینه می توان به مترو اشاره کرد.

 سید حسین نقوی حسینی افزود: از جمله مهمترین پروژه هایی که تاکنون در سطح شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک به ثمر نشسته می توان به تعریض جاده تهران - ورامین و افتتاح تصفیه خانه جنوب تهران برای استفاده سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک اشاره کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره مهمترین مطالبات و اقدامات باقیمانده تا پایان دوره مجلس ادامه داد: در ورامین، مهمترین پروژه ای که دنبال و پیگیری خواهد شد، پروژه مترو خواهد بود که شامل هر سه شهرستان می شود.

وی اضافه کرد: اولویت دوم که با جدیت پیگیری خواهد شد، موضوع استان شدن با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های منطقه است که سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا را در بر می گیرد.

این مسئول با اشاره به برخی مطالبات در حال پیگیری در سطح شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: در ورامین، منطقه ویژه اقتصادی، در پیشوا نیز احداث مرکز بهداشتی و درمانی تأمین اجتماعی و جاده آنتنی قم - گرمسار و در قرچک نیز تکمیل و راه اندازی بیمارستان دولتی از جمله پروژه ها و برنامه هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

احداث ۵ بیمارستان در شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد

همچنین نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه نظیر مترو، امکانات درمانی، امنیتی، آب کشاورزی و.... عنوان کرد: با توجه به کمبود بسیار محسوس مراکز درمانی در سه شهرستان حوزه انتتخابیه به طوریکه شهرستانهای قدس و ملارد فاقد بیمارستان بوده و شهریار نیز دو بیمارستان فعال دارد، نیاز به احداث مراکز درمانی بسیار پررنگ و شدید بود لذا به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

حسین گروسی با اشاره به طلسم ۲۰ ساله بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی شهریار ادامه داد: در این راستا دو بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برای قدس و ملارد مصوب و در بودجه امسال ۳۰ میلیارد برای هرکدام لحاظ شد مابقی نیز توسط وزارت بهداشت و درمان تخصیص داده می شود، در مورد بیمارستان شهریار نیز که از سال ۷۲ کلنگ خورد، ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفتیم و امسال عملیات اجرایی از سر گرفته شد.

این مسئول در زمینه اولویتهای خود باری مدت زمان باقیمانده از مجلس نهم گفت: حوزه سلامت یکی از مهمترین مباحث قابل پیگیری است که در این راستا نیز به جز سه بیمارستان در حال احداث، دو بیمارستان دیگر نیز در دست اقدام است، اولویت دوم بحث امنیت است که تلاش داریم با کمک دستگاه های ذیربط گامهایی اساسی در ارتقای سطح امنیت برداشته برچسب ناامنی را بطور کلی از شهرستانهای شهریار و ملارد برداریم.

به کلنگ زنی های بی برنامه اعتقادی نداریم

گروسی اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های کنونی برشمرد و اضافه کرد: تصویب شهرکای صنعتی برای بکارگیری قشر جوان و تحصیلکرده یکی از مباحثی است که بطور جدی پیگیری می شود، در بحث مترو نیز مصوباتی از هیات وزیران اخذ شده و مطالعات از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در زمینه تعویق کلنگ زنی بزرگترین شهرک صنعتی استان در شهریار افزود: به کلنگ زنیهای بی برنامه اعتقادی نداریم چراکه بهترین نمونه این اقدامات همان بیمارستان شهریار است که ۲۰ سال پیش کلنگ خورد اما نیمه کاره و بلاتکلیف رها شد لذا برای شهرک صنعتی نیز اعلام کردیم ابتدا تمام کارها و پیگیریها انجام شده و سپس کلنگ احداث بر زمین بخورد که امیدواریم عملیات اجرایی تا پایان سال آغاز شود.

ضعف زیرساختهای درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی در رباط کریم و بهارستان

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس نیز در این حوزه به خبرنگار مهر اعلام کرد: این دو شهرستان بدلیل نزدیکی به مرکز پایتحت و وجود مراکز ارتباطی بویژه فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره)  و دیگر پتانسیل های بالقوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در واقع این منطقه با داشتن بیش از پنج هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و لکه های صنعتی، بهترین فرصت برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشورمان  محسوب می شود که طی سالیان گذشته صاحبان صنعت و تولید در بلاتکلیفکی در راهرو های برخی ادارات به منظور اثبات حضور و فعالیت اقتصادی خویش با چالش هایی مواجه بودند و هممین امر باعث دلزدگی برخی از صاحبان صنعت و تولید در این دو شهرستان شده بود.

ابراهیم نکو افزود: از همان روزهای آغازین مجلس نهم دفتر پیگیری مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید طی مراسمی با حضور مسئولان وزارتی و جمعی از نمایندگان مجلس در  شهرستان رباط کریم راه اندازی شد و این دفتر توانست در کوتاه ترین زمان با بررسی های جامع و کارشناسی، مجوز تاسیس شهرک ها و لکه های ۵ منطقه صنعتی  این مناطق که سالها راکد مانده بود را در کمترین پروسه زمانی آ هم با دلایل منطقی و قانع کننده دریافت کند که همین امر منجر به تحول عظیمی در سطح شهرستان شد.

این مسئول، رفع معضل آب کانال میدان محمدیه که کشاورزان را با یک چالش جدی مواجه ساخته بود را بخشی از این اقدامات برشمرد و پیگیری انتقال چاه های الغدیر ۲  که هم اکنون در مرحله مناقصه عمومی است، را از اهمیت بسزایی در تامین آب شرب ساکنین منطقه دانست.

لزوم تسریع در ساخت تنها بیمارستان بهارستان

وی تجهیز  امکانات فوق پیشرفته بیمارستان فاطمه الزهرا(س) که ارزش ریالی آن به بیش از ۳۰ میلیارد ریال می رسد را مهم توصیف کرد و گفت: مراجعین بیمارستان الزهرا رباط کریم بیشتر از کمبود امکانات و تجهیزات فوق تخصصی گلایه های فراوانی داشتند که خوشبختانه طی چندین نشست موفق شدیم اعتبار خرید ملزومات مورد نیاز که بیش از چندین میلیارد تومان ارزش داشت، را تامین کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تسریع در ساخت تنها بیمارستان بهارستان، پیگیری نتیجه بخش خط مترو به شهرستان، اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل و تجهیز استادیوم ورزشی رباط کریم و اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به حوزه اختیارات نمایندگی برای احداث ساخت سالنهای ورزشی در شهرهای شهرستان را از جمله این اقدامات دانست.

این مسئول عمدترین مشکلات شهرستانهای رباط کریم و بهارستان را ضعف زیرساختهای درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ... اعلام کرد و گفت: برای خروج از برخی مشکلات دیرینه که امروز به عنوان میراث گذشتگان بر اهم تلاشهای مسئولین سایه افکنده، نگاه ویژه استان و حتی ملی نیاز است.

دماوند هیچگونه امکانات تامین اجتماعی ندارد

همچنین نماینده مردم دماوند فیروزکوه در مجلس به خبرنگار مهر گفت: دماوند هیچگونه امکانات بیمه تأمین اجتماعی را ندارد اما مقرر شده بزودی یک کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی کلنگ زنی شود.

حمیدرضا مشهدی عباسی با اشاره به پیگیری پروژه های نیمه تمام در حوزه های بهداشت و درمان و راه دماوند و فیروزکوه اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری های لازم هستیم که تا پایان سال آینده محقق شود و در این بین برخی از سرمایه گذارانی آمادگی خود را اعلام داشته اند که با پیگیری های صورت گرفته بزودی شده در بخش سرمایه گذاری ورود می کنند.

این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات شاخص پیش رو در حوزه فیروزکوه و دماوند با اشاره به موضوع راه و ترافیک گیلاوند که طرحی ملی نیز است، اعلام کرد: نشست های مختلفی با وزیر راه صورت گرفته و نتایج خوبی را در پی داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر ترددهای کشور از طریق شاهراه های اصلی همچون هراز و فیروزکوه صورت می گیرد، در روزهای تعطیل با ترافیک سنگینی در گیلاوند دماوند روبرو هستیم که با پیگیری های لازم کمربندی احداث می شود.

مشهدی عباسی ادامه داد: با احداث کمربندی در دو مسیر مُسکن های لازم برای ترافیک گیلاوند را با کمک شهرداری و اداره راه خواهیم داشت، یک مسیر از بافت قدیم مرکز شهر دماوند به رودهن و مسیر دیگر نیز بلوار بعثت منطقه گیلاوند دماوند است که اکنون یک سوم آن باقی مانده، امید می رود با تلاش و کمک های شهرداری و وزارت راه بزودی تکمیل و بهره برداری شود.

تسهیل تردد در مسیر گرمسار به فیروزکوه

نماینده مردم دماوند فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث ورودی روستای مهرآباد رودهن نیز بودجه زیرگذر اختصاص و طراحی آن توسط وزارت راه صورت گرفته همچنین یک کمربندی در رودهن احداث خواهد شد.

وی از اجرای یک پروژه در منطقه ایوانکی به کیلان و آبسرد خبر داد و یادآور شد: قسمتی از این پروژه در استان سمنان شهرستان گرمسار انجام شده و طی جلساتی که با مدیران دو استان برگزار شده، اجرای پروژه در قسمت های باقیمانده کیلان و آبسرد و دماوند سرعت می گیرد، همچنین مسیر دیگری نیز از گرمسار به محمودآباد فیروزکوه در حال احداث است که ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته تا تردد در مسیر گرمسار به فیروزکوه نیز تسهیل شود.

مشهدی عباسی اضافه کرد: دماوند از هیچگونه امکانات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیست که در این زمینه مقرر شده یک کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی طی ماه‌های آینده کلنگ زنی شود، هر چند که این موضوع باید یک سال پیش انجام می شد.

به هر روی امید می رود که با اتفاق نظر و همدلی تمامی نمایندگان شهرستانهای استان تهران در بهارستان، در چند صباح باقیمانده از عمر مجلس نهم، شاهد گام های موثر در راستای افزایش رفاه عمومی و رفع محرومیت ها به نحوی درخور شأن و شهرت مهمترین استان کشور باشیم.

-------------------

گزارش از مهشید رضایی

کد خبر 2433238

برچسب‌ها