۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰

ظریف در دیدار با سفیر اردن:

فائق آمدن بر اقدامات رژیم صهیونیستی نیازمند همفکری و همکاری کشورها است

فائق آمدن بر اقدامات رژیم صهیونیستی نیازمند همفکری و همکاری کشورها است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه امروزه منطقه با مشکلات عدیده ای روبرو است، گفت: فائق آمدن بر این مسائل بویژه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس نیازمند همفکری و همکاری کشور هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر جدید اردن در تهران روز یکشنبه رونوشت استوارنامه خود را به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه امروزه منطقه و جهان اسلام با مشکلات عدیده ای روبرو است، گفت: فائق آمدن بر این مسائل بویژه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف و همچنین مبارزه با افراط گرایی نیازمند همفکری و همکاری کشورها است.

 ظریف در این دیدار، آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری تنگاتنگ با کشور برادر اردن درجهت رشد و توسعه روابط دوجانبه و همچنین مبارزه با افراطی گری و فتنه های طایفه ای را ابراز داشت.

عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان سفیر جدید اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از مأموریت جدید خود، اهتمام ویژه اردن به توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و همکاری سفارتخانه های دو کشور، مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و اردن شاهد ارتقاء هرچه بیشتری باشد.

سفیر جدید اردن که قبلاً وزیر مشاور در امور رسانه ها بوده است، ضمن تأکید بر ضرورت فعالیتهای فرهنگی و رسانه ای در مسیر مبارزه با تروریسم و تکفیر، برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم و دیگر جلسات هم اندیشی مشابه را قابل تحسین و حائز اهمیت برشمرد.

کد خبر 2433390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha