۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

سیستم پیشرفته کنترل کوره‌های ذوب آهن رونمایی شد

سیستم پیشرفته کنترل کوره های ذوب آهن به همت متخصصان ایرانی، طراحی و امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای نخستین بار در کشور، سیستم پیشرفته کنترل کوره های ذوب آهن از سوی مهندسان ایرانی و به منظور اطلاع مدیران کارخانجات از عملکرد کوره های القایی ذوب، طراحی و امروز رونمایی شد.

سیدصادق سعادتمند، مدیرعامل شرکت طراح و سازنده این دستگاه ها در جمع خبرنگاران گفت: این دستگاه در مدت چهار ماه طراحی و تولید شده و قادر است پارامترهای اصلی عملکرد کوره های القایی ذوب را در هر لحظه، در هر زمان و مکانی که تعریف شود به مدیران کارخانجات به صورت پیامک یا ایمیل اطلاع داده و مدیران نیز در صورت بروز خطرات احتمالی و عدم توجه اپراتور کوره می‌توانند کوره‌ها را با ارسال پیامک و ایمیل از تمامی نقاط دنیا خاموش کرده و یا فرمان های تعریف شده را به آن ارسال نمایند.

وی افزود: همچنین متخصصان ایرانی برای اولین بار موفق به طراحی و ساخت کوره القایی و ماشین ریخته‌گری پیوسته (CCM) در کشور شده است و صادرات این محصولات صنعتی را نیز به کشورهای خارجی آغاز کرده اند.

سعادتمند تاکید کرد: تاکنون بیش از 320 کوره القایی ساخته و در کارخانه های مختلف سراسر کشور به کار گرفته شده و ازبکستان نیز نخستین بازار صادراتی ماشین های ریخته گری پیوسته و کوره ذوب فولاد است.

مدیرعامل شرکت طراح و سازنده این دستگاه ها ادامه داد: کوره های تولید شده جزء بزرگترین کوره‌های القایی ساخته شده جهان به شمار می رود و دارای ظرفیت 10 تن هستند .

به گفته وی، هم اکنون شرکت تپکا در حال تولید بیلت فولاد آلیاژی است و تلاش دارد دامنه وسیعی از نیازمندی های صنعتی در زمینه کاربرد سیستم های القایی از جمله کوره های پیش‌گرم جهت فورج قطعات، کوره های سخت کاری القایی جهت عملیات حرارتی، کوره های گرمایش جهت پوشش دهی لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز و بریزینگ را شامل می شود.

کد خبر 2433910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha