۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۵

نخعی نژاد مطرح کرد:

وضعیت بحرانی آب درخراسان جنوبی/ منابع آبی موجودپاسخگوی نیاز استان نیست

وضعیت بحرانی آب درخراسان جنوبی/ منابع آبی موجودپاسخگوی نیاز استان نیست

بیرجند - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري خراسان جنوبی وضعیت آب در استان را یک وضعیت بحرانی دانست و گفت: منابع آبی موجود پاسخگوی نیاز استان نیست بنابراين بايد منابع آبی جديدی برای استان تعریف کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون نخعی نژاد در شورای حفاظت منابع آب زیرزمینی استان با بیان اینکه موضوع آب یک ضرورت جدی برای استان است، اظهارداشت: به دلیل خشکسالی های ۱۵ ساله برداشت های گسترده ای از منابع آب زیرزمینی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینكه ۹۲ درصد آب استان در بخش کشاورزی، دو درصد در بخش صنعت و شش درصد نیز در بخش شرب مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: اگر برای حل مشكل آب چاره اندیشی نشود در آینده با چالش جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

وی بیان داشت:مشارکت مردم در این زمینه بسیار مهم است از این رو همه آحاد مردم می توانند دراین زمینه با انجام صرفه جویی در تمامی زمینه ها نقش بسزایی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع آبی موجود پاسخگوی نیاز استان نیست بنابراین باید منابع آبی جدیدی برای استان تعریف کنیم.

 تامین اب ۴۵۰ روستای استان با تانکر

نخعی نژاد، با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین آب بیش از ۴۵۰ روستا در استان به وسیله تانکر صورت می گیرد، گفت: اقتصاد استان براساس منابع کشاورزی است و نبود یا كمبود آب، پایه های اقتصادن استان را به خطر خواهد انداخت.

وی بیان کرد: تامین آب استان جزء اولین و مهمترین درخواست ها و مطالبات جدی مردم استان از مسئولان کشوری است كه اجرایی شدن آن نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است.

وی وظیفه شورای حفاظت منابع آب زیرزمینی استان را مدیریت منابع موجود عنوان کرد و اظهارداشت:باید یک برنامه ریزی درست برای منابع موجود وجود داشته باشد و از هدر رفت این منابع ارزشمند جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه هریک از دستگاه های اجرایی استان باید در این زمینه برنامه مشخصی داشته باشند، گفت:همه باید در چارچوب وظایف سازمانی خود، دغدغه این مسئله را هم داشته باشند.

هفته آینده مردم بیرجند از نعمت آب سالم برخوردار می شوند

وی افزود:در شناسایی منابع آب استان باید پیگیری و چاره اندیشی صورت گیرد و جلسات شورای حفاظت به طور منظم و با حضور همه اعضاء برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر برگزاری کمیته حفاظت از منابع آب استان تاكید كرد.

نخعی نژاد عنوان کرد: با وارد مدار شدن تصفیه خانه آب بیرجند هفته آینده مردم بیرجند از نعمت آب سالم و مورد اطمینان برخوردار خواهند شد.

کد خبر 2434176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha