۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

گزارش مهر از اولين روز مسابقات كشتي آبادان/

کمبود آب در سالن برگزاری مسابقات/استقبال آبادانیها از ورزشکاران خارجی

کمبود آب در سالن برگزاری مسابقات/استقبال آبادانیها از ورزشکاران خارجی

آبادان- نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی در آبادان آغاز شد كه نبود آَب آشاميدني براي مردم يكي از دغدغه هاي جدي هواداران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های جهان در حالی در محل سالن کوثر شهر آبادان آغاز شد که حاشیه های فراوانی در پی داشت.

هنوز اندکی از زمان رقابت ها آغاز نشده بود که یکی از لامپ هايي كه سالن را روشن مي كرد منفجر شد و مسئولان مجبور شدند كه به سرعت آن را تعويض كنند.

با وجود اينكه رشته اول ورزشي در آبادان، فوتبال و بعد از آن بوكس است ولي هواداران آباداني استقبال قابل توجهي از اين رقابت ها كردند به گونه اي كه سالن محل برگزاري اين رقابت ها جاي خالي براي ورود افراد جديد نداشت.

يكي از شعارهاي جالب آباداني ها كه در فوتبال به برزيل ايران مشهور هستند؛ شعار «آبادان برزیلته» بود و همچنين بر افراشتن چند پرچم کشور برزیل در کنار پرچم سه رنگ کشورمان از نکات جذاب در بین هواداران بود. البته كشتي گيران خارجي از اين نكته متعجب شده بودند زيرا وقتي نماينده اي از كشور برزيل در اين رقابت ها شركت نكرده بود دليلي نداشت شعار پرچم برزيل در سالن وجود داشته باشد.

جایگاهي كه براي حضور خبرنگاران در سالن كوثر تدارك ديده بود به هيچ وجه مناسب نبود و خبرنگاران اشراف كاملي براي ارسال اخبار خود نداشتند. البته در این رقابت ها همانند سایر برنامه های ورزشی که در آبادان انجام می شود برخی افراد تنها با یدک کشیدن عنوان خبرنگاری در سالن تردد می کردند.

لیگ جهانی کشتی فرنگی

اینترنت سالن قطع بود و چند ساعت پس از آغاز رقابت ها رمز عبور به خبرنگاران داده شد که سرعت اتصال بسیار ضعیف بود. محل ارسال خبر نیز برای آنها در نظر گرفته نشده بود. اين در حالي است كه وقتي مسابقاتي با اين سطح جهاني برگزار مي شود اولين انتظار ارائه اينترنت پرسرعت به خبرنگاران بود.

نمایشگر تشک «A» اسامی کشتی گیران را ثبت نمی کرد و در نمایشگر تشک های «B» و «C» اسامی اغلب کشتی گیران به شکل صحیح ثبت نمی شد. در اغلب بازی هایی جهانی در كشور، پرچم های کوچک کشور میزبان در بین هواداران توزیع می شود که متاسفانه در آبادان این امر انجام نشد.

تعداد بلندگوهای سالن کم بودند و صدای مجری مراسم واضح نبود. نام تیم «سامسون» کشور اوکراین از سوی گوینده سالن «سامسونگ» اعلام می شد که در ساعت آخر برگزاری مسابقه اصلاح شد.

نظافتچی در سالن به تعداد کافی نبود تا جایی که در یکی از صحنه ها وقتی داور تشک «B» اعلام کرد تشک را تمیز کنند، این امر با تاخیر زیادی انجام شد.

آئین افتتاحیه مراسم که شامگاه پنجشنبه انجام شد در نوع خود جالب بود و حتی به 30 دقیقه هم نرسید و در این آئین فقط از استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و چند پیشکسوت کشتی خوزستان تجلیل به عمل آمد که انتظار می رفت فرهنگ غنی و تاریخی شهر آبادان و خوزستان به صورت نمادین به تیم های خارجی نشان داده شود.

نبود مترجم از دیگر مشکلات خبرنگاران بود به صورتی که برای مصاحبه با ورزشکاران کشورهای خارجی مشکل داشتند زیرا بیشتر تیم ها به زبان انگلیسی مسلط نبودند.

لیگ جهانی کشتی فرنگی

يكي از مشكلاتي كه در سالن خود را به خوبي نشان مي داد نبود آب آشاميدني براي هواداران بود كه اين امر باعث شد آنها سرگردان دنبال آبي براي نوشيدن باشند. محل تمرین ورزشكاران نیز چندمتر با سالن اصلی فاصله داشت که این موضوع باعث می شد بدن ورزشکارانی که گرم کرده بوند بعد از اینکه به محل سالن اصلی رفتند سرد شود.

مردم آبادان به اندازه ای از ورزشکاران خارجی استقبال کردند که در محوطه بیرونی سالن کوثر به صورت دسته جمعی با کشتی گیران خارجی عکس می گرفتند. به گفته برخی از تیم ها تاكنون در هيچ مسابقه جهاني اينگونه از آنها استقبال نشده است.

با توجه به اينكه آبادان در چند سال اخير ميزباني به وسعت اين رقابت هاي جهاني را تجربه نكرده بود و اين مسابقات با تدبير ايران، اولين دوره خود را پشت سر مي گذاشت، به نظر مي رسد ناهماهنگي هاي به وجود آمده قابل اغماض است ولي اين رقابت ها تمرين خوبي براي شهر آبادان براي برگزاري رقابت هاي مهم جهاني بود ضمن اينكه مردم اين شهر نشان دادند هميشه حامي برگزاري رقابت هاي مهمي در اين سطح هستند.

کد خبر 2436238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha