۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

حجت الاسلام مبلغی با شیخ الازهر مصر دیدار کرد

حجت الاسلام مبلغی با شیخ الازهر مصر دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس قاهره با شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر دیدار و در مورد روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این دیدار خطاب به شیخ الازهر مصر گفت: خوب است باب ارتباطی را که با دعوت از جمهوری اسلامی ایران گشوده اید، باز نگه دارید و تداوم دهید.

وی ادامه داد: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با خشونت مذهبی و تکفیر است و حضرت حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز(که در قم چندی پیش کنفرانس مبارزه با تکفیر برگزار نمود) برگزاری کنفرانس در الازهر را در کانون توجه خود قرار داده است .

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: فضای فکری حاکم بر رسانه های جمهوری اسلامی ایران به صورت پویا به سمت نفی تکفیر توجه یافته است.

شیخ الازهر نیز با استقبال از سخنان نماینده جمهوری اسلامی ایران، از تداوم ارتباط استفبال نمود و از این که در ایران سیاست کلی به سمت روابط بهتر در حال شکل گیری است اظهار رضایت نمود.

کنفرانس بین المللی "مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب" با حضور اندیشمندانی از 120 کشور جهان به مدت دو روز از طرف شیخ الازهر در قاهره مصر برگزارشد.

احمد مبلغی نماینده کشورمان در این همایش بین المللی با موضوع" احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی" سخنرانی کرد و با تأکید بر ضرورت تدوین و نشر سند نفی تکفیر با حضور همه مذاهب اسلام، گفت: لازم است سند دارای سه خصلت فراقومی، فرامذهبی (یعنی با تکیه بر همه مذاهب) و برخاسته از دین و جایگاه فتوا باشد.

کد خبر 2437490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha