۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

کتابخانه عمومی دانش شهرستان البرز افتتاح شد

کتابخانه عمومی دانش شهرستان البرز افتتاح شد

قزوین- با حضور نمایندگان مجلس کتابخانه عمومی دانش شهرستان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخانه عمومی دانش نصرت آباد از توابع شهرستان البرز استان قزوین ظهر یکشنبه با حضور حجت الاسلام نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، احمد دولتی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، غلامرضا حسن پور فرماندار البرز، علی یحیی پور شهردار الوند، علی حسنی رئیس شورای اسلامی شهر الوند ، اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مقامات محلی شهرستان البرز افتتاح شد.

حجت الاسلام حسینی در این مراسم اظهارداشت: سطح مطالعه در هر جامعه بیانگر میزان پیشرفت و توسعه یافتگی آن جامعه است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، کم بودن زیر ساخت ها را یکی از عوامل این امر دانسته و عنوان کرد: افزایش سطح مطالعه باعث پایین آمدن جرایم در جامعه می شود.

این مسئول همچنین به تصویب طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی مقررات مالی دولت که به صورت  تبصره ماده شش قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اشاره کرد.

قزوین

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: امید است با اجرایی شدن این قانون شاهد گسترش روزافزون کتابخانه های عمومی کشور باشیم.

وی با همچنین با اظهار خرسندی از رشد ۱۰۰ درصدی کتابخانه های عمومی شهرستان البرز طی سال جاری از حمایت تمامی مسئولان و افراد به خصوص خیرین  که نقش عمده ای در گسترش کتابخانه داشتند تشکر کرد.

داود محمدی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  نیز  در این مراسم ضمن تقدیر  از تلاش های صورت گرفته در گسترش فضاهای فرهنگی شهرستان البرز گفت: عدالت در گسترش مکان های فرهنگی نظیر کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف  باید توزیع شود و حضور افراد خیر در ساخت کتابخانه باید مطلعی باشد برای خدمات دیگر.

وی اضافه کرد: مطالعه باید تعمیم داده شده و نهاد کتابخانه همگام با گسترش کتابخانه ها باید برنامه هایی برای روزآمد کردن منابع داشته  ور در فضای مجازی هم فعالیت های خود  را گسترش داده و ایجاد زیر ساخت های فیزیکی هم در اولویت باشد.

دولتی در این مراسم و در نشستی که با مسئولان و اهالی نصرت آباد برگزار شد گزارشی از روند آماده سازی کتابخانه دانش ارایه کرده و تسهیل و سرعت بخشی در ارائه خدمات به مخاطبان را علت اصلی راه اندازی این کتابخانه در شهرستان البرز ذکر کرد.

قزوین

وی  ضمن قدردانی از حمایت شهردار الوند در تکمیل ساختمان کتابخانه دانش اظهار امیدواری کرد که روند همکاری شهرداری های سایر شهرهای استان نیز مانند شهر الوند باشد.

غلامرضا حسن پور فرماندار شهرستان البرز  نیز در این جلسه ضمن قدردانی از شهردار الوند و اعضای شورای اسلامی شهر الوند در تسریع ساخت و واگذاری کتابخانه دانش اشاره کرد باید ظرفیت های موجود در شهرستان به فرصت تبدیل شود و با فراهم شدن زیر ساخت ها مردم منطقه از مکان های برکت وجود کتابخانه ها به عنوان مجموعه ای فرهنگی بهره مند شوند.

کد خبر 2437859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha