۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

بازدید نیم ساعته از ایستگاه ۳۳ پل:

ریزش بخشی از تونل مترو/تراوش آب از دیوار و زمین در محوطه کارگاهی ۳۳ پل

ریزش بخشی از تونل مترو/تراوش آب از دیوار و زمین در محوطه کارگاهی ۳۳ پل

اصفهان – به دنبال انتشار عکس‌هایی از آبگرفتگی ایستگاه ۳۳ پل مترو اصفهان اداره رسانه‌ای شهرداری بازدیدی را برای خبرنگاران برنامه‌ریزی کرد تا از نزدیک با روند پمپاژ آب‌های سطحی در مترو آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه مترو اصفهان این روزها با شروع فاز عملیاتی ایستگاه میدان امام حسین (ع) رنگ و بوی اجرایی بیشتری به خود گرفته است؛ از این رو حاشیه‌های عملیات اجرایی این پروژه نیز در ایستگاه‌های مختلف نکات قابل توجهی است که ذائقه جستجو گر شهروندان اصفهانی را برانگیخته و به دنبال آن خبرهایی در خصوص پیدا شدن آثار تاریخی در حفاری‌های ایستگاه میدان امام حسین (ع) و آبگرفتگی ایستگاه ۳۳ پل از همه بیشتر مورد توجه شهروندان بوده است.

در این راستا و پس از انتشار مجموعه عکس هایی در یکی از سایت‌های اطلاع رسانی مبنی بر آبگرفتگی مترو در ایستگاه ۳۳ پل بخش رسانه‌ای شهرداری اصفهان بازدیدی را برای خبرنگاران ترتیب داد تا آنها از نزدیک در خصوص آبگرفتگی و یا عادی بودن اتفاق تراوش آب در این ایستگاه آشنا کرده و قضاوت را بر عهده خود نمایندگان افکار عمومی بگذارد.

در حاشیه بازدید خبرنگاران از این پروژه مرتضی غدیریان، مدیر پروژه ایستگاه ۳۳ پل مترو اصفهان در جمع خبرنگاران فاصله این ایستگاه مترو تا رودخانه زاینده رود را ۳۰۰ متر عنوان کرد و افزود: این ایستگاه دارای ۱۲۰ متر طول، ۲۵ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع است.

تراز ایستگاه ۳۳ پل ۱۶ متر پایین‌تر از سطح رودخانه است

وی با بیان اینکه ایستگاه ۳۳ پل قطار شهری اصفهان ۱۶ متر زیر تراز رودخانه زاینده است، ادامه داد: بر این اساس پس از بازگشایی رودخانه رود و افزایش آب‌های زیر زمینی ۱۶ متر از کف فنداسیون زیر آب‌های زیرزمینی است.

مدیر ایستگاه ۳۳ پل مترو اصفهان تراوش آب به داخل کارگاه مترو در ایستگاه ۳۳ پل را امری عادی تلقی کرد و افزود: باید توجه داشته باشید که در حال حاضر این ایستگاه در مرحله کارگاهی است و آب‌هایی که به این ایستگاه تراوش می‌شوند از آب‌های زیر زمینی و تراوش‌هایی از دیواره فنداسیون‌ها است.

وی که اعلام می کند تراوش‌های آب به ایستگاه ۳۳ پل مترو اصفهان پس از تکمیل پروژه به صورت کامل قطع خواهد شد، افزود: در این راستا دیواری ۶۰ سانتی متری را برای این امر تعبیه خواهیم کرد.

غدیریان با ابراز بی اطلاعی در خصوص شایعات منتشر شده در برخی سایت‌های غیر رسمی در خصوص آبگرفتگی مترو اصفهان نیز گفت: آبگرفتگی این ایستگاه مترو امری عادی است روزانه همین میزان آب به داخل محوطه کارگاهی تراوش می‌شود که این آب‌ها با استفاده از پمپاژ به خارج محوطه هدایت می‌شوند.

وی از سرازیر شدن آب‌های تراوشی به سمت ایستگاه میدان امام حسین (ع) نیز سخن به میان آورد و گفت: مسیر به گونه‌ای تعبیه شده است که آب‌های تراوشی امکان سرازیر شده به سمت میدان امام حسین (ع) را نیز دارند تا از آن محل به بیرون پمپاژ شوند.

ریزش بخشی از دیوار آب بندی شده با شمع ایستگاه ۳۳ پل

درحالی که این مقام مسئول در جمع خبرنگاران از آب بندی کردن محوطه کارگاهی با استفاده از شمع سخن به میان می‌آورد قسمتی از دیوار آب بندی شده در جلوی دیدگان خبرنگاران فرو ریخت که غدیریان این ریزش را نیز عادی دانست و گفت فعلا این ریزش‌ها تا قبل از تکمیل پروژه ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص ترواش‌ آبهای زیرزمینی صورت گرفته یا خیر، گفت: طبیعی است که برای این امر پیش‌بینی شود و شایعاتی که شب گذشته عنوان شده و عکس‌هایی که منتشر شده از تراوش آب‌های زیر زمینی بوده است.

غدیریان با بیان اینکه شب گذشته میزان آب ترواش شده با توجه به خراب شدن یکی از پمپ ها بیش از حد معمول بوده است، ادامه داد: ما از دو ماه گذشته تاکنون ۵ پمپ را در محل تعبیه کرده‌ایم و طبیعی است که این دستگاه‌ها پس از فعالیت ۲۴ ساعته دچار اشکال شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد خاکبرداری‌ها و ۴۰ درصد فنداسیون ایستگاه ۳۳ پل مترو اصفهان انجام شده است، افزود: ۷۰ درصد این پروژه انجام شده است.

امتناع شهرداری از دعوت خبرنگاران برای بازدید از ایستگاه امام حسین (ع)

پیدا شدن سازه‌های کاخ جهان نما در حفاری‌های ایستگاه میدان امام حسین (ع) نیز از دیگر حاشیه‌های عملیات اجرایی مترو در اصفهان بود که هفته گذشته به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده بود.

در این راستا سعید ساکت، مسئول رسانه‌ای شهرداری اصفهان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا زمینه بازدید خبرنگاران از ایستگاه میدان امام حسین پس از پیدا شدن سازه‌ها را فراهم نکردید، اظهار داشت: این موضوع توسط سازمان میراث فرهنگی اطلاع رسانی شده و خود این مسئولان نیز باید از خبرنگاران برای بازدید دعوت به عمل می‌اورند و ما مسئولیتی در این راستا نداریم.

گزارش: مریم یاوری

کد خبر 2438776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha