۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

دهان زاده:

99 درصد نيروهاي شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بومي هستند

99 درصد نيروهاي شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بومي هستند

اهواز - مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون پنج هزار و650 نفر نیرو دارد که 99 درصد آنها بومی هستند.

محسن دهان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه نمایشگاه تخصصی تجهیزات نفت خوزستان اظهار كرد: شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون دارای چهار واحد بهره برداری، نمک زدایی، تاسیسات تقویت فشار و گاز، تلمبه خانه و کارخانه گاز مایع و شیرین سازی گاز است.

وي با بيان اينكه این تجهيزات خود جایگاه شرکت کارون را نسبت به دیگر شرکتهای نفت منحصر به فرد می کند، عنوان كرد: این شرکت تامین کننده 25 درصد از نفت خام کشور و33 درصد از نفت خام مناطق نفتخیز است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار كرد: تولید 200  هزار بشکه انواع آب اعم از آب صنعتی ، آب شرب و آب خام درطی روز، رتبه اول در تولید محصولات هیدروکربنی، ترانزیت کالا، انجام عملیات فرآوری نفت مرکز اروندان و فروش آن در پایانه های صادراتی خارک و پالایشگاه آبادان از جمله عواملی است که این شرکت را از لحاظ استراتژیکی نسبت به دیگر شرکت های نفتی مجزا می کند.

وي اضافه كرد: عمده وظیفه این شرکت تعهد تامین خوراک پالایشگاه شمال اعم از تهران، تبریز، اراک وآناهیتا و سایر پالایشگاه های شمال کشور است و روزانه بین 420 تا 450 هزار بشکه باید تامین شود.

دهان زاده با بيان اينكه روزانه 140 تا 200 هزار بشکه خوراک پالایشگاه آبادان نیز بايد تامين شود، تصريح كرد: 70 درصد از تاسیسات این شرکت در کلان شهر اهواز، روستاها، اتوبان ها، فرودگاه ها و مجاورت با رودخانه کارون است که این موضوع ما را ملزم به  به رعایت الزاماتی می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با تاكيد بر اينكه  باید به دو بحث افزایش تولید نفت و صنایع پایین دستی توجه کرد، گفت: 50 درصد تولید شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون برای فروش به پایانه های صادراتی خارک و 50 درصد مابقی برای تبدیل به فراورده های نفتی به پالایشگاه ها ارسال می شود .

وي بيان كرد: درحال حاضر 30 حلقه از چاه های شرکت کارون مجهز به تلمبه های درون چاهی هستند که این تعداد تا پایان سال به 80 حلقه چاه مي رسند.

دهان زاده همچنين به نيروهاي شاغل در شركت اشاره كرد و گفت: این شرکت پنج هزار و650 نفر نیرو دارد که 99 درصد آنها بومی هستند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اينكه اکثر خریدهای ما در بحث  تجهیزات فنی، درون استانی است ولی خریدهای عمده ما مناقصه های عمومی است، اظهار كرد: اين شركت يك سري كارها از قبيل پروژه تعریض پل سوم با اعتبار 100 میلیون ریال و تاسیس پارک محله ای در فاز چهار کوی ملت كه با بودجه 10 میلیارد ریال در مرحله تخصیص بودجه هستند، را انجام داده است.

وي در رابطه با اینکه پرداخت عوارض آلاینده های زیست محیطی به شهرداری گفت: اخیر شرکت بهره برداری نفت گاز کارون  براساس تعهدات خود عوارضی به اداره دارایی با مبلغ 15 میلیارد ریال  پرداخت كرده است.

کد خبر 2439128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha