۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

مهر گزارش می دهد؛

دلگویه‌های خادمان بی‌نام و نشان شهدای گمنام/ یک پلاک از یک شهید

دلگویه‌های خادمان بی‌نام و نشان شهدای گمنام/ یک پلاک از یک شهید

نوشهر- هرازگاه در کوچه پس کوچه‌های شهر و روستا، عطر و بوی شهیدان گمنام می پیچد، شهیدانی که چنان غرق معبود شدند که پلاکی هم از خود برجای نگذاشتند.در این بین دلگویه‌های خادمان این شهدا هم شنیدن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، و چه زیبا شهید آوینی می گوید که "ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است كه زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند." شاید این جملات در همدردی با بسیاری از مادرانی که انتظار تشییع شهید گمنامی را می کشند جان می گیرد. مادری که اینگونه زمزمه می کند: "شرمنده‌ام که هنوز زنده‌ام، شرمنده‌ام که هنوز نفس مي‌کشم. به همه گفته‌ام که چون تو بازگردی و من نباشم، به تو بگويند: تو را مادرت چشم در راه است".

طلبه شهید "رضا دهنویان" که اینگونه گفته است:" بگذارید گمنام باشم که به خدا قسم گمنام بودن بهتر است از اینکه فردا افرادی وصایایم را شعار قرار دهند و عمل را فراموش کنند."

همایش تجلیل از خادمین شهدای گمنام و رابطین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که روز سه شنبه در نوشهر برگزار شد، فرصتی بود تا دلگویه ها و عشق بازی های خادمین بی نام شهیدان گمنام شنیده شود؛ خادمانی که دوست دارند همانند شهیدان گمنام، تقدیر بی نامی داشته باشند.

تشییع شهدای گمنام در میانه

همایش تجلیل از خادمین شهدای گمنام و رابطین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در سالن همایش های دانشگاه نیروی دریایی امام(ره) نوشهر برگزار شد فرصتی فراهم آورد تا دلگویه ها و عشق بازی های خادمین بی نام شهیدان گمنام شنیده شود. گفتگویی که پر از صمیمیت و اخلاص از تلاش خادمینی است که دوست دارند همانند شهیدان گمنام، تقدیر بی نامی داشته باشند. همایشی که نشان داد هنوز دلهایی تنگ است تا طعم شهید گمنامی را در آغوش خود بنشاند.

" محمد" یکی از خادمین بی نام شهدای گمنام شهر آمل است که در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: عشق واقعی مدیون خون شهداست و هر چه ما داریم مرهون عنایات و فضائل شهداست.

وی افزود: از آن زمان که در جوار مرقد شهدای گمنام شهرم نوکری این شهدا را می کنم، زندگیم متحول شده و همیشه با عشق و انرژی این شهدا زندگی می کنم.

این خادم شهدای گمنام آمل خاطرنشان کرد: باید در این فرصت به دل های صبور مادرانی اشاره کنم که پس از هجرت جگر گوشه دلبندشان به نشانه‌ای از پیکر پاک آنان دل بسته اند و چه بسا بسیاری از آنان به آن نیز در زمان حیاتشان دست نیافتند.

نباید متصور شود این شهیدان گمنامند بلکه پر نامند

فاطمه سلیمی یکی دیگر از خادمین شهدای گمنام شهرستان نوشهر است که از حال و هوای شهیدان گمنام می گوید و معتقد است: باور کنید وقتی در آرامگاه شهدای گمنام در حال برگزاری مراسمات مختلف در طول سال هستیم همواره احساس می کنم که این شهدا سبب بیداری من و امثال من هستند.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام

وی خاطرنشان کرد: فقط از خدا می خواهم به خادمین شهدای گمنام که امروز مانده‌اند توفیق دهد تا نگذارند این گل‌های شکفته و گمنام در غبار روزمره گی ها فراموش شوند.

این خادم شهدای گمنام نوشهری یادآور شد: نباید متصور شود که این شهیدان گمنامند بلکه اگر با چشم دل نگریسته شود اینان گمنامند و البته پر نام اند.

تشییع ۴ شهید گمنام در مازندران

جانشین اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: چهار شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس همزمان با اربعین حسینی در دو شهرستان استان آرام می گیرند.

سرهنگ علیرضا یدالله پور از مراسم تشییع و تدفین پیکرهای پاک و مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد و گفت: در سالروز اربعین حسینی پیکر چهار شهید گمنام در شهرهای رامسر و بابل تشییع خواهد شد.

وی افزود: چهار شهید گمنام همزمان با روز اربعین در دانشگاه آزاد رامسر و همچنین در شهرک زرین شهر بابل تشییع و تدفین خواهد شد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۴ شهدای گمنام در ۷۳ نقطه استان مازندران تشییع و تدفین شده است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین همایش خادمین شهدای گمنام مازندران و رابطین دفاع مقدس استان در نوشهر گفت: این همایش در جوار یادمان ۵ شهید گمنام دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار شده است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ آلاله شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

گزارش: حسن قمی

کد خبر 2439737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha