۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

باقرزاده:

۸۰ درصد والدين بي‌سواد دانش‌آموزان تعيين وضعيت شده‌اند

۸۰ درصد والدين بي‌سواد دانش‌آموزان تعيين وضعيت شده‌اند

بیرجند- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بيش از ۸۰ درصد والدين بي‌سواد دانش‌آموزان تعيين وضعيت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علي باقر‌زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهاركرد: حدود ۹۴۰ هزار دانش‌آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل بوده که حداقل یک نفر از اعضاي خانواده آنان بي‌سواد است.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۹ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر بي‌سواد در کشور شناسایی شده‌اند، افزود: بیش از شش میلیون از اين افراد در گروه سني بالاي ۵۰ سال قرار دارند.

باقرزاده بیان کرد: افراد بالاي ۵۰ سال در اولويت آموزش قرار ندارند.

وی همچنین از وجود بيش از ۳.۵ میلیون نفر بی‌سواد در کشور در گروه سنی زیر ۵۰ سال خبر داد و افزود: تاكنون ۳۲۰ هزار نفر بي‌سواد زنده در دسترس آموزش‌پذير از طرف مديران معرفي شده‌اند.

باقرزاده گفت: اميدواريم تا پايان امسال این افراد از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

لایحه تشویقی الزام به سوادآموزی تقدیم مجلس شد

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به  طرح شناسايي و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، گفت: بيش از ۸۰ درصد والدين بي‌سواد دانش‌آموزان تعيين وضعيت شده‌اند.

باقرزاده بیان داشت: تمام مدیران مدارس موظفند اطلاعات جامعی از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان تهیه کنند تا از طریق مدارس امکان آموزش و سوادآموزی آنها فراهم شود.

وي به تنظيم لایحه تشویقی برای الزام به سوادآموزي و تقدیم آن به مجلس اشاره کرد و افزود:  بر اساس این لايحه بی‌سوادانی که از فرصت حضور در کلاس‌های سوادآموزی استفاده كنند مورد تشويق قرار مي‌گيرند.

باقرزاده ادامه داد: همچنین بر اساس این لایحه عدم حضور افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی سبب ایجاد محدودیت‌هایی از قبیل عدم صدور گواهی‌نامه و پروانه کسب خواهد شد.

افزایش 25 درصدی منابع اعتباری نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: دنيا معتقد است افراد بی‌سواد همانطور كه آسیب‌دیده هستند همواره مي‌توانند به جامعه خسارت و آسيب وارد كنند.

باقرزاده در ادامه با بیان اينكه خراسان جنوبی از نظر نرخ باسوادي در حد متوسط كشوري قرار دارد، گفت: بالاترین نرخ باسوادی مربوط به استان‌های مازندران، تهران، اصفهان و سمنان اعلام شده است.

وی افزود: پایین‌ترین نرخ بی‌سوادی نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌غربی، کردستان و خراسان شمالی است.

باقرزاده با بیان اینکه با محدوديت منابع در اجراي كار مواجه نيستيم، یادآور شد: امسال منابع اعتباری نهضت سوادآموزی نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

 

کد خبر 2441091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha