۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۶

علیرضا زرین‌دست به مهر گفت:

«مزار شریف» از آثار قابل‌اعتنای فجر می‎شود/ سختی‌های کار در یک سوله

«مزار شریف» از آثار قابل‌اعتنای فجر می‎شود/ سختی‌های کار در یک سوله

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار «مزار شریف» این اثر سینمایی را یکی از فیلم های قابل اعتنا در این دوره از جشنواره فیلم فجر دانست.

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار باسابقه سینمای ایران درباره آخرین فعالیت هایش به خبرنگار مهر گفت: امسال تنها مدیریت فیلمبرداری فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده را برعهده داشتم که پروژه بسیار سخت و در عین حال لذت بخشی بود و نزدیک به 6 ماه به طول انجامید.

وی درباره مقایسه فیلمبرداری این فیلم سینمایی و سختی های کار در فیلم «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر توضیح داد: شاید تجربه فیلمبرداری این فیلم سینمایی برایم سخت تر از فیلمبرداری «ملکه» باشد چون در «مزار شریف» بسیاری از لوکیشن ها در یک سوله واقع در کمال شهر بازسازی شده بود بنابراین نورپردازی و سختی های بازسازی صحنه های خارجی در یک فضای داخلی کار را مشکل می کرد.

مدیر فیلمبرداری «متروپل» ساخته مسعود کیمیایی ادامه داد: شهر مزار شریف در این سوله بازسازی شده بود اما در نهایت این بازسازی به شکل مطلوبی انجام شد که از نتیجه کار راضی هستم. با وجود سختی هایی که کار داشت اما افرادی که در این پروژه کنار یکدیگر جمع شده بودند همگی کارشان را به درستی بلد بودند و افرادی حرفه ای به حساب می آیند بنابراین نهایتا همه چیز در حد مطلوب به پایان رسید.

زرین‌دست در پایان صحبت هایش متذکر شد: امسال با فیلم «مزار شریف» در جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور خواهم داشت. این فیلم روایتی از حمله طالبان به کنسولگری ایران در 17 مرداد 1377 در شهر مزار شریف را روایت می کند و مطمئنم که از جمله آثار قابل اعتنای جشنواره امسال خواهد بود.

 «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده داستان حمله تروریستی به کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان را روایت می‌کند، هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته می‎شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می برد و راهی سفری 15 کیلومتری با پای پیاده می‎شود.

منوچهر شاهسواری تهیه کننده فیلم است و حسین یاری، مسعود رایگان، مهتاب کرامتی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده و ... بازیگران آن هستند. فیلم از تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است که برای نمایش در سی و سومین جشنواره فجر آماده می‌شود.

کد خبر 2441332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha