۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۸:۳۵

لیگ قهرمانان اروپا؛

صدرنشینی بارسلونا با شکست پاریسن ژرمن/ من‌سیتی در رم صعود کرد

صدرنشینی بارسلونا با شکست پاریسن ژرمن/ من‌سیتی در رم صعود کرد

شب دوم از رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی بارسلونا مقابل پاریسن ژرمن وصدرنشینی این تیم همراه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با برگزاری دیدارهای شب دوم رقابتهای هفته پایانی دور گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، پرونده این مسابقات در این مرحله بسته شد و چهره تیم‌های صعود کننده از گروه‌های پنجم تا هشتم نیز مشخص شدند که مشروح اتفاقات این دیدارها به شرح زیر است:

در گروه E از قبل صعود بایرن مونیخ مشخص بود با این حال شاگردان پپ گواردیولا در آخرین بازی دور گروهی خود میزبان زسکا مسکو بودند که از همان ابتدا به دنبال این بودند تا با شکست این تیم پایان خوشی را در دور گروهی رقم بزنند. بایرن در نهایت این بازی را 3 بر صفر به سود خود ثبت کرد. توماس مولر(17 - پنالتی)، سباستین رود(84) و ماریو گوتزه(90) برای بایرن در این بازی گلزنی کردند.

اما جدال حساس این گروه را تیم‌های رم و منچستر سیتی در ورزشگاه المپیکو برگزار کردند. رم برای صعود باید این بازی را با برد پشت سر می‌گذاشت اما در نهایت دو بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا شانس صعود را از دست بدهد. سمیر نصری(60) و پابلو زابالتا(86) زننده دو گل تیم من سیتی بودند.

با نتایجی که در این گروه رقم خورد تیم بایرن مونیخ 15 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد. منچستر سیتی با 8 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به رم در رده دوم قرار گرفت و به مرحله بعدی راه یافت. تیم رم هم با 5 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به زسکا در مکان سوم ایستاد و باید در لیگ فوتبال اروپا کار خود را پی بگیرد. در این گروه زسکا مسکو با 5 امتیاز چهارم شد و از گردونه رقابتهای اروپایی کنار رفت.

در گروه F همه نگاه‌ها به جدال بارسلونا و پاریسن ژرمن در ورزشگاه نیوکمپ بود. بارسلونا که برای صدرنشینی نیاز به برد داشت بازی را با حملات فراوان شروع کرد اما این تیم پاریسی بود که روی یک ضد حمله با ضربه دقیقه زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه 15 پیش افتاد. بارسلونا در دقیقه 19 روی پاس سوارز و ضربه مسی کار را به تساوی کشاند و در دقیقه 42 هم نیمار با یک ضربه فنی زیبا گل دوم را به ثمر رساند.

در نیمه دوم این تیم پاریسن ژرمن بود که تهاجمی‌تر کار را شروع کرد و چندین بار روی دروازه آبی اناری‌ها خطرساز شد تا اینکه بارسلونا بار دیگر بازی را در دست گرفت و در دقیقه 77 توسط لوئیس سوارز به گل رسید تا مثلث خط حمله بارسلونا با گلزنی خود پیروزی 3 بر یک را به سود این تیم رقم زد.

در دیگر دیدار این گروه آژاکس و آپوئل نیکوزیا برای کسب سهمیه لیگ اروپا به مصاف هم رفتند که آژاکس 4 بر صفر پیروز شد و در رده سوم جدول ایستاد. لاسه شونه(45 - پنالتی و 50) و آرکادیوژ میلیک(74) برای تیم آژاکس گلزنی کردند.

در جدول رده‌بندی گروه F تیم‌های بارسلونا و پاریسن ژرمن به ترتیب با 15 و 13 باز به مرحله بعدی راه یافتند. آژاکس هم با 5 امتیاز سوم شد و در لیگ اروپا کار خود را ادامه خواهد داد.

تیم چلسی، صدرنشین گروه G در ورزشگاه استمفورد بریج میزبان اسپورتینگ لیسبون بود که این حریف پرتغالی را با شکست 3 بر یک بدرقه کرد. سسک فابرگاس(8- پنالتی)، آندره شورله(16) و جان اوبی میکل(56) زننده گلهای تیم چلسی بودند. جاناتان سیلوا در دقیقه 50 تنها گل تیم اسپورتینگ را به ثم رساند.

تیم شالکه که در زمین ماریبور به میدان رفته بود بعد از تساوی در نیمه نخست در دقیقه 62 روی ضربه مکس میر به گل ارزشمند 3 امتیازی دست یافت و حضورش را در مرحله بعدی این مسابقات مسجل کرد. دی ماتئو، سرمربی شالکه این صعود را تا حد زیادی مدیون تیم سابق خود(چلسی) است که با شکست اسپورتینگ زمینه ساز صعود شالکه شد.

در این گروه تیم چلسی و شالکه به ترتیب با 14 و 8 امتیاز به مرحله بعد راه یافتند. تیم اسپورتینگ لیسبون هم با 7 امتیاز سوم شد و به لیگ اروپا صعود کرد. ماریبور با 3 امتیاز قعرنشین گروه باقی ماند و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در گروه H از قبل صعود تیم‌های پورتو و شاختار مسجل شده بود با این حال تیم پورتو در آخرین بازی مرحله گروهی میزبان شاختار بود که با یک گل نتیجه را به این تیم اوکراینی واگذار کرد. تاراس استفاننکو در دقیقه 50 زننده تنها گل این دیدار بود.

تیم بیلبائو نیز در مصاف با باته بوریسوف با یک گل پیروز شد. مایکل سان خوزه در دقیقه 47 تنها گل این بازی را به ثم رساند.

از این گروه پورتو و شاختار با 13 و یازده امتیاز به مرحله بعدی راه یافتند. تیم بیلبائو نیز با 7 امتیاز سوم شد و در لیگ اروپا به کار خود ادامه خواهد داد. باته بوریسوف هم با 3 امتیاز در قعر جدول این گروه ایستاد و حذف شد.

 

 

 

کد خبر 2441582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha