۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰

افخم در واكنش به گزارش سناي آمريكا تاكيد كرد

نقض حقوق بشر در امریکا به بهانه‌هاي واهي

نقض حقوق بشر در امریکا به بهانه‌هاي واهي

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اعتراف دیرهنگام سنای امریکا به شکنجه‌های فجیع و غیرانسانی که ماموران سیا نسبت به مظنونین امنیتی مرتکب شده‌اند، نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر به بهانه‌های واهی است .

به گزارش خبرگزاري مهر، مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با توجه به انتشار گزارش سنای امریکا در مورد شکنجه‌های بیرحمانه از سوی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا اظهار داشت: محتوای این گزارش تکان دهنده گویای خشونت، افراط و پنهان کاری نهادینه شده در سیستم امنیتی امریکا است. 

 مرضیه افخم با اشاره به اینکه اعتراف دیرهنگام سنای امریکا به شکنجه‌های فجیع و غیر انسانی که ماموران سیا نسبت به مظنونین امنیتی مرتکب شده اند، نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر به بهانه های واهی امنیتی است، اضافه کرد: جای نگرانی است که رویه‌های غیرقانونی و اقدامات غیر انسانی و نمونه‌های ذکر شده در گزارش همچنان از سوی دستگاه‌های امنیتی امریکا ادامه دارد و تضمینی از سوی دولت امریکا برای جلوگیری از تکرار این فجایع به‌عمل نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: انتظار می‌رود افشای این اقدامات غیرانسانی بویژه اینکه تعداد قابل توجهی از افرادی که مورد شکنجه واقع شده اند، اتباع کشورهای دیگر هستند مقدمه ای بر پیگیرد قانونی آمران و مجریان این اقدامات جنایتکارانه در عرصه بین المللی شود.

کد خبر 2441867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha