۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

محمود پاک‌نیت در گفتگو با مهر:

«پرده‌نشین» هر شب جذاب‌تر می‌شود/ انتخاب نقش با یک تلفن

«پرده‌نشین» هر شب جذاب‌تر می‌شود/ انتخاب نقش با یک تلفن

محمود پاک‌نیت با اشاره به ویژگی‌های شخصیت اکبر در «پرده‌نشین» از همکاری با بهروز شعیبی گفت و اینکه بازی در این سریال را بدون خواندن فیلمنامه پذیرفته و حالا از این تصمیم خود راضی است.

محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش اکبر در «پرده نشین» در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حضور در این سریال اظهار کرد: در ابتدا قرار بود من در نقشی جز اکبر بازی کنم، اما به دلیل حضور در فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به کارگردانی علی غفاری که به زندگی «فضل بن شاذان» یکی از یاران امام رضا (ع) می‌پردازد، نتوانستم با گروه هماهنگ شوم و نشد در نقشی که آقای شعیبی ابتدا برای من در نظر گرفته بود بازی کنم و این شد که کاراکتر اکبر را بازی کردم که به نوعی کوتاه‌تر از نقش انتخابی قبلی بود.

ایفای نقش یک پدر لجوج

وی افزود: بهروز شعیبی در تماسی، تعریفی کلی از محتوای سریال و کاراکتر پیشنهادی برای من را ارائه داد و من براساس اطمینانی که به او داشتم، بدون مطالعه فیلمنامه کار را پذیرفتم. اکبر آدمی لجباز و لجوج است که شغل زراعت و دامداری را دارد و چون قبلا پاهایش به علت رفتن زیر تراکتور ناقص شده است، در اداره مزرعه و دامداری‌اش مشکل دارد. از سوی دیگر برات‌علی که به خواستگاری دخترش آمده طلبه جوانی است که معتقد است باید همیشه سرش در کتاب و مطالعه باشد و توانایی کمک به اکبر را ندارد. از همین رو اکبر با ازدواج دخترش هاجر با برات‌علی مخالفت می‌کند و این درگیری و مخالفت تا پایان داستان ادامه دارد.

بازیگر «پس از باران» یادآور شد: اکبر منطقی اقتصادی دارد که با منطق پدر برات‌علی که در حوزه علمیه کار می‌کند همخوانی ندارد. همین موضوع موجب درگیری دو خانواده شده است.

اولین سریال تلویزیونی با موضوع روحانیت

پاک‌نیت ادامه داد: این اولین باری است که سریالی با موضوع روحانیت در تلویزیون ساخته شده است و به نظر من کار سخت و در عین حال زیبایی است. یکی از توقعات من از مردم این است که واقعا برای دیدن «پرده نشین» وقت بگذارند، چون قصه بسیار گیرایی دارد و هر چه جلوتر می‌رویم این قصه جذاب‌تر می‌شود.

محمود پاک نیت

وی درباره همکاری با بهروز شعیبی گفت: «پرده نشین» اولین سریال این جوان است و برای این سریال خیلی زحمت کشید؛ به طوری که برای کوچک‌ترین نقش‌ها بهترین بازیگران حال حاضر کشور را آورده است. شعیبی ارزش زیادی به سریال داده است و من به این دیدگاه او احترام می‌گذارم و از او تشکر می‌کنم. متاسفانه برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان به جای اینکه به بازیگران انرژی بدهند برعکس انرژی گروه را می‌گیرند و بعد انتظار کار خوب هم از بازیگر دارند.

بازیگر بی انگیزه چیزی برای ارائه به مخاطب نخواهد داشت

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» تصریح کرد: اما وقتی بازیگر مقابل دوربین از انگیزه و انرژی خالی شد، دیگر چیزی ندارد که به تماشاگر بدهد و می‌شود ماشینی که دستورات فرد دیگر را انجام می‌دهد اما «پرده نشین» اینطور نبود. خود من شخصیتی هستم که به طور پراکنده در سریال بازی می‌کنم اما از کار، شخصیتی که بازی کردم، از برخورد کارگردان نسبت به بازیگر و کل عوامل لذت بردم و از او ممنونم.

وی ادامه داد: اینطور بگویم که کل عوامل «پرده نشین» جوان بودند. حتی کوچکتر از بهروز شعیبی هم داشتیم و من لذت می‌بردم وقتی سر لوکیشن می‌رفتم و می‌دیدم که نیروهای جوان پشت این کار را گرفتند و با عشق آن را ادامه می‌دهند؛ این انرژی به من هم در برابر دوربین منتقل می‌شد.

از بازی در «پرده نشین» راضی‌ام

پاک‌نیت با اشاره به این که در مجموع دو ماه مقابل دوربین «پرده نشین» بود، تأکید کرد: در مدت زمان پخش سریال، مخاطبان از کار رضایت دارند و حتی دوستان بازیگر من که سریال را دیده بودند، آن را دوست داشتند و از نگاه بهروز شعیبی که نگاه بسیار بازی نسبت به این قصه داشت، خیلی خوششان آمده بود. مردم هم که در کوچه و خیابان مرا می‌بینند از من تشکر می‌کنند.

بازیگر «پدرسالار» درباره کم‌کاری‌اش در سال‌های اخیر توضیح داد: من به جز یکی دو تا کار تله‌فیلم آن هم بخاطر رفاقت‌ها، حدود دو سال بود که در پروژه‌ای حضور نداشتم و دلیل این موضوع هم کیفیت پایین فیلمنامه‌ها بود. در این مدت اصلا هیچ سریالی را نپذیرفتم چون داستان‌هایشان آنقدر بد بود که قابل بازی نبود تا اینکه به پروژه «پرده نشین» رسیدم.

وی در پایان گفت: همانطور که اشاره کردم این اولین باری بود که کاری را بدون مطالعه فیلمنامه و فقط و فقط به خاطر اطمینانی که به کارگردانش داشتم پذیرفتم و اکنون هم از این تصمیمم بسیار راضی هستم. از اینکه سریال همزمان از شبکه HD پخش می‌شود هم راضی‌ام و این کار را شروعی خوبی برای انعکاس آثار فاخر و با کیفیت در تلویزیون می‌دانم.

«پرده نشین» هر شب ساعت 22:20 از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر 2442519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha