۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

بهشتی اعلام کرد:

ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم بیش از دو برابر شد

ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم بیش از دو برابر شد

قم - مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افزایش دو برابری ظرفیت ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم از ابتدای آذرماه سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بهشتی در جلسه شورای حمل و نقل استان قم که در اداره کل هواشناسی برگزار شد با اشاره به نزدیکی هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای و روز راهدار (۲۶ آذر الی ۱ دیماه) گفت: برگزاری مراسم این هفته باید در حد نام و جایگاه راه و شهرسازی که ۴۰ درصد بودجه‌های عمرانی را در اختیار دارد باشد.

رئیس شورای حمل و نقل استان قم گفت: ظرفیت ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم از ابتدای آذرماه سالجاری تاکنون به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از نخستین روز آذرماه امسال تعداد قطارهای حمل مسافر از قم به تهران و بالعکس از دو رام به ۶ رام (رفت و برگشت) و از آغاز نیمه دوم همین ماه تعداد قطارهای مسافری قم - مشهد و بالعکس به یک و نیم برابر افزایش یافته است.

بهشتی در خصوص افزایش یک و نیم برابری تعداد قطارهای مسافری قم - مشهد و بالعکس توضیح داد: پیش از این همه روزه یکدستگاه قطار با ظرفیت حمل ۶۰۰ مسافر از قم به مشهد و یکدستگاه قطار از مشهد به قم وظیفه جابجایی مسافران را به عهده داشت که از نیمه دو م آذرماه یکدستگاه دیگر جهت جابجایی مسافران قم به مشهد به این خط اضافه شده است.

وی همچنین به افزایش یکدستگاه قطار دیگر در روزهای زوج تقویم به خط مشهد - قم که وظیفه جابجایی مسافران را در برگشت به قم عهده دار می باشد اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز امیدواری کرد با توجه به تمهیدات به عمل آمده توسط اداره کل راه آهن استان قم انشاءاله در دهه فجر سالجاری قطارهای مسیر قم - مشهد و بالعکس به دو دستگاه در روز در هر دو مبدا افزایش یابد.

بهشتی ضمن ابراز خوشحالی از امکانات بروز هواشناسی استان نیز گفت: باعث افتخار است که ایران یکی از کشورهای پیشرفته جهان در خصوص بهره مندی از امکانات بروز هواشناسی می باشد که این مهم در سایه همت جمعی کارشناسان و نیروهای نخبه کشورمان بدست آمده است.

ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی در قم

در ادامه جلسه یحیی زارع، مدیرکل هواشناسی استان با ارائه گزارشی در خصوص تاریخچه هواشناسی به تشریح امکانات و همچین قابلیت های این اداره کل در پیش بینی هواشناسی پرداخت و گفت: متاسفانه استان قم در زمره معدود استان هایی است که از نبود ساختمان مستقلی جهت مرکز تحقیقات هواشناسی رنج می برد.

وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده و همکاری‌های خوب استانی کلنگ ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی استان قم در زمینی به مساحت ده هزار متر مربع به زمین خورد که انشاء الله تا چند روز آینده پس از اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار اصلح ساخت آن آغاز خواهد شد.

تسریع در تقسیط وام واحدهای مسکن مهر

در این جلسه محسنی مدیر شعب بانک مسکن استان نیز با تأکید بر اینکه بانک مرکزی منابع مالی دیگری غیر از برگشت وام‌های مسکن مهری که تاکنون پرداخت شده است را جهت ساخت دیگر واحدها در اختیار این بانک نگذاشته است خواستار تسریع در تقسیط وام‌های مسکن مهر پرداختی توسط مالکان این واحدها شد.

محل استقرار طرح زمستان پلیس راه استان قم باید بروز باشد

سرهنگ اردشیر جمشیدی راد، فرمانده پلیس راه استان قم نیز در این جلسه طرح زمستانی پلیس راه را بزرگترین مانور این نیرو در سال عنوان کرد و افزود: باید محل استقرار اکیپ های طرح زمستانی پلیس راه استان بروز و دارای تجهیزات کامل باشد.

ناوگان ریلی مسافری به مبدا و مقصد قم به ۸۰ دستگاه در هفته ارتقاء یافت

مدیرکل راه آهن استان قم نیز ضمن اعلام افزایش بیش از دو برابری ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم به ساعت های حرکت این قطار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قطارهای قم - مشهد و بالعکس که پیش از این دو دستگاه بوده و هر روزه ساعت ۱۴ و۵۰ دقیقه عازم مشهد و ۱۵ و ۵۰ دقیقه از مشهد به قم در حرکت بود از نیمه دوم این ماه روزهای فرد تقویم در ساعت ۲۳ و ۲۵ دقیقه یکدستگاه دیگر قطار از قم به مشهد وظیفه حمل مسافران را عهده دار خواهد بود.

فرشاد زادخور به اضافه شدن یکدستگاه قطار دیگر در روزهای زوج تقویم به ساعت حرکت ۲۳ و ۱۰ دقیقه از مقصد مشهد به قم خبر داد و گفت: ظرفیت ناوگان ریلی مسافری با مبدا و مقصد قم به هشتاد دستگاه در هفته افزایش یافته است.

کد خبر 2443091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha