۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۵

مشايي:

محيط زيست براي لغو پرورش تيلاپيا دستورالعمل ارائه دهد

محيط زيست براي لغو پرورش تيلاپيا دستورالعمل ارائه دهد

يزد ـ رئيس مركز ملي تحقيقات آبزيان آب‌هاي شور بافق با اشاره به لغو مجوز پرورش ماهي تيلاپيا در بافق گفت: محيط زيست براي در اين زمينه دستورالعمل ارائه دهد.

نسرين مشايي در حاشيه برگزاري همايش ملي تيلاپيا در بافق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحقيقات گسترده اي بر روي ماهي تيلاپيا انجام شده و در تحقيقات ما به نگراني هاي محيط زيست در مورد تيلاپيا پاسخ داده شده اما محيط زيست همچنان موضوع پرورش و تحقيق در حوزه ماهي تيلاپيا را معلق نگه داشته است.

وي عنوان كرد: ما به هيچ وجه پيشنهاد پرورش ماهي تيلاپيا در آبهاي آزاد را ارائه نكرده ايم و پيشنهاد ما فعلا فقط استخرها و محيط هاي مصنوعي است گرچه كه حتي در آبهاي آزاد نيز راه حل هايي براي از بين بردن خطرات پرورش ماهي تيلاپيا وجود دارد.

مشايي عنوان كرد: تيلاپيا يك گونه عمومي است و انواع مختلف دارد و همه انواع آن مهاجم نيست و همه انواع آن مشمول نگراني هاي محيط زيست نمي شود.

وي با اشاره به برخي از نگراني هاي محيط زيست در مورد پرورش ماهي تيلاپيا، راه يافتن اين ماهي به آبهاي آزاد است، خاطرنشان كرد: يزد هيچ راهي به آبهاي آزاد نه در خليج فارس و نه درياي خزر ندارد و نگراني كاملا بي مورد است.

مشايي همچنين با اشاره به عمده نگراني كه در همايش ملي تيلاپيا مطرح شد، عنوان كرد: محيط زيست نگران است كه چه كسي ضمانت مي كند ماهي تيلاپيا از استخرهاي پرورش ماهي بيرون نرود كه البته اين مورد نيز قابل دفاع است.

رئيس مركز ملي تحقيقات آبزيان آبهاي شور بافق تصريح كرد: مركز تحقيقات براي همه موارد مطرح شده از سوي محيط زيست دفاع و پژوهش دارد و اميدواريم محيط زيست هم اگر دستور لغو مجوز قبلي در زمينه پرورش تيلاپيا در بافق و دو استان ديگر را داده، حداقل در اين زمينه دستورالعمل ارائه دهد.

وي عنوان كرد: در كنار كارهاي پژوهشي مي توانيم از تجربيات ۱۳۵ كشور جهان كه اكنون ماهي تيلاپيا پرورش مي دهند استفاده كنيم.

مشايي در مورد همايش ملي تيلاپيا نيز بيان كرد: ۱۴ مقاله به اين همايش وارد شده كه ۱۰ مقاله آن در قالب سخنراني و بقيه در قالب پوستر ارائه شده است.

کد خبر 2443980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha