۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰

پیری خبر داد:

فعالیت ۲۲ شرکت دانش بنیان در همدان/ راه اندازی فن بازار تخصصی در همدان

فعالیت ۲۲ شرکت دانش بنیان در همدان/ راه اندازی فن بازار تخصصی در همدان

همدان- رئیس پارک علم و فنآوری استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۲ شرکت دانش بنیان در استان همدان فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو پیری ظهر سه شنبه در نشست مشترک مدیران تشکلهای تولیدی و صنعتی و شرکتهای دانش بنیان استان همدان، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ شرکت دانش بنیان در استان همدان فعال بوده که از این تعداد ۲۰ شرکت زیرنظر مجموعه پارک و دو شرکت نیز مستقل هستند.

رئیس پارک علم و فنآوری استان همدان در ادامه با بیان اینکه مدیران بخش اقتصادی در استان فعال هستند، گفت: استان همدان در حوزه فرهنگی و اقتصادی پتانسیلهای بی نظیری دارد که باید زمینه های توسعه آنها فراهم شود.

پیری با تاکید بر اینکه باید شرایط فعالیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه فراهم شود، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی ظرفیتهای خوبی برای استان و جامعه هستند که باید شرایط استفاده از توان علمی آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه باید در کنار مدیران فعالیت داشته باشند، عنوان داشت: متاسفانه در سالهای گذشته با مشکل اعتبار مواجه بودیم چرا که در آن زمان وضعیت اقتصادی کشور بسیار حساس بود.

رئیس پارک علم و فنآوری استان همدان با تاکید بر اینکه هدف مجموعه پارک علم و فناوری ایجاد فناوری پیشرفته است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان همدان در راستای ایجاد ساختار منسجم به منظور حمایت و پشتیبانی از هسته ها، واحدها، موسسات مستقر برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و گسترش فعالیتهای فناورانه در استان و در کشور موفق به اخذ مجوزهای ملی شده است.

فن بازار تخصصی در استان همدان راه اندازی شده است

وی ابراز داشت: فن بازار تخصصی با هدف ایجاد فضا و بستر مناسب رقابتی و تجاری سازی محصولات فناورانه در استان همدان راه اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در ادامه افزود: در راستای توسعه و تجهیز، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی فیتوشیمی، بیوتکنولوژی و کشت بافت در برنامه کاری قرار گرفته که در این مرکز دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در زمینه نانوتکنولوژی به محصولات قابل ارائه در بازار و توسعه کار آفرینی تبدیل می شوند.

پیری به مراکز رشد واحدهای فناور استان اشاره کرد و گفت: در مراکز رشد هسته ها و واحدهای فناور پویا و فعال در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی در آن اسکان دارند و از خدمات عمومی، تجهیزات و امکانات اولیه مورد نیاز، خدمات مشاوره و پشتیبانی های تخصصی بهره مند می شوند.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان همدان دارای مراکز رشد متعددی در شهرستانهای ملایر، همدان، کبودراهنگ و لالجین است همچنین در شهرستانهای رزن، تویسرکان و نهاوند راه اندازی مرکز رشد در دست اخذ مجوز است.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در هشت ماه امسال ۷۳۰ هزار تن حجم محصولات صادر شده در استان همدان بوده است، عنوان داشت: این حجم از صادرات معادل ۹۳ میلیون دلار صادرات است.

حسن بهرامی با بیان اینکه استان همدان از جمله استانهای قدیمی کشور محسوب می شود، گفت: استان همدان شرایط و پتانسیلهای بی نظیری در توسعه اقتصادی دارد که در این راستا عملیات اجرایی دو منطقه ویژه اقتصادی در استان همدان آغاز شده است.

بهرامی بیان داشت: استان همدان به عنوان نخستین استان دارای شهرک خصوصی بود که این موضوع نشان از توان بالای مردم و تمایل مردم این استان به امر سرمایه گذاری دارد.

 

کد خبر 2444610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha